به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اشرف عبدی در نخستین نشست کارگروه مدیریت توسعه آموزش و پژوهش اعتاب مقدس که در سالن جلسات معاونت فرهنگی آستان مقدس بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به اینکه دستاوردهای پژوهشی و آموزشی در حوزه خدمت به زائران باید میان سایر اعتاب مقدس مبادله شود، عنوان کرد: تاکنون در این راستا کتاب‌ها و منابع مفیدی تهیه شده که باید تجمیع شود و مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: طی این سال‌ها در احکام تولیت‌های آستان‌های مقدس توسط رهبر انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) توسعه فرهنگ خدمت به زائران به صورت گسترده مورد تاکید قرار گرفته و این موضوع بر اهمیت ترویج این فرهنگ در میان جامعه افزوده است.

مدیر پژوهشکده علامه طباطبایی با بیان اینکه مؤلفه نخست در حوزه فرهنگ خدمت به زائر معرفی شخصیت و مکان است، مطرح کرد: مؤلفه دوم شخصیت و رفتار خادم به‌عنوان عاملی مؤثر در انتقال فرهنگ اهل‌بیت(ع) به زائران است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی شیوه خدمت و توجه به جایگاه زائر را از دیگر مؤلفه‌های خدمت دانست و عنوان کرد: تهیه یک سند یا منشور جامع از فرهنگ خدمت می‌تواند در هدایت آستان‌های مقدس به سمت اهداف مورد نظر بسیار تاثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدی خاطرنشان کرد: هر اقدامی پیرامون ترویج فرهنگ خدمت در کارگروه توسعه آموزش و پژوهش اعتاب مقدس جهان اسلام باید بر اساس سندهای بالادستی دنبال شود که بیانات رهبری و امام خمینی(ره) و چشم‌اندازهای سازمان‌ها و اماکن از جمله این سندهاست.

وی عنوان کرد: در راستای تهیه سند جامع ترویج فرهنگ خدمت به زائران باید منابع مختلف جمع‌آوری و فعالیت‌های پژوهشی در دستور کار قرار گیرد و در این عرصه نیز باید در مرحله نخست به مؤلفه‌های مذکور توجه داشته باشیم.(p1)