به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، مهدی عباسیان طی گفت‌وگویی با اشاره به تلاش مستمر نیروهای مدیریت بهداشت و درمان حرم مطهر بانوی کرامت برای خدمت‌رسانی به زائران اظهار کرد: فعالیت‌های این مدیریت در حوزه درمان در دارالشفای حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در دو بخش کلینیک و پاراکلینک با تلاش ۱۱۰ کادر درمانی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴۰ نفر از کادر درمانی دارالشفای حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به صورت پاره‌وقت در این مجموعه فعالیت دارند، اضافه کرد: این افراد خارج از درمانگاه در بخش‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی قم فعالیت‌های درمانی و آموزشی را دنبال می‌کنند.

مدیر بهداشت و درمان آستان مقدس بانوی کرامت خاطرنشان کرد: نیمی از جمعیت پرستاران و پزشکان نیروهای استخدامی آستان مقدس هستند اما در بخش‌های دیگر از جمله داروخانه و آزمایشگاه به صورت کامل از ظرفیت خادمان رسمی آستان مقدس استفاده کرده‌ایم.

وی از فعالیت ۱۴ پزشک عمومی متشکل از پنج خانم و هفت آقا در درمانگاه حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) یاد کرد و گفت: با توجه به مراجعات مستمر زائران و مجاوران حرم مطهر به این درمانگاه بخش‌های داروخانه، تزریقات و پانسمان به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارند و پزشکان عمومی نیز به صورت شبانه‌روزی به عموم مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

عباسیان با اشاره به استفاده از ظرفیت پزشکان متخصص در دارالشفای حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها تصریح کرد: ۲۰ پزشک متخصص در طول هفته بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در این درمانگاه حضور می‌یابند و بیماران مختلفی را ویزیت می‌کنند.

وی ادامه داد: ۱۰ پزشک متخصص که خارج از استان قم فعالیت دارند در برخی از ایام به‌عنوان خادمان افتخاری حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها بیماران درمانگاه حرم را معاینه می‌کنند، دسترسی به این افراد در استان قم سخت است اما آن‌ها در حرم مطهر حضور می‌یابند تا به زائران و مجاوران حرم مطهر خدمات مطلوب را ارائه دهند، این موضوع رضایتمندی مجاوران و زائران حرم مطهر را افزایش داده است.(t2)