به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مجتبی تونه ای، مدیر رادیو محرم و رادیو معارف در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی که شامگاه امروز با حضور از مدیران و کارکنان رادیو معارف در سالن محراب برگزار شد با اشاره به این‌که رسالت اجرای برنامه‌های رادیو محرم به کادر رادیو معارف واگذاری شده است، گفت: رادیو محرم سال گذشته در ایام محرم دوران آزمایشی خود را سپری و بازخوردهای لازم از اجرای برنامه‌های گوناگون آن گرفته‌شده است.

مدیر رادیو محرم با اشاره به این‌که انتقال پیام عاشورا از اساسی‌ترین رسالت‌های رادیو محرم است، گفت: ضرورت‌های ارائه الگوی صحیح از یک رسانه برای انتقال پیام قیام عاشورا زمینه مطالعه و طراحی رادیو محرم بوده است.

تونه ای از طراحی الگوی نوین عزاداری رسانه‌ای در قالب برنامه‌های رادیویی خبر داد و گفت: تمام اسناد مربوط به مدیحه‌سرایی‌ها و سبک‌ها موردبررسی و آمایش قرارگرفته تا اجرای برنامه‌های رادیو محرم از استناد و شور ویژه‌ای برخوردار باشد.

مدیر رادیو معارف به راهبردهای پیش‌بینی‌شده خود در مدیریت رادیو محرم اشاره کرد و گفت: تعمیق مودت و معرفت به امام حسین علیه‌السلام، ترویج روضه‌خوانی مستند، ترویج سبک‌های سنتی و با اصالت در حوزه عزاداری، یادآوری پیام‌ها و درس‌های عاشورا، مهندسی الگوی صحیح عزاداری، پرهیز از تعاریف و نقل‌های غیر معتبر و غیر مستند و غلوآمیز و منع اشعار بدون محتوا از اساسی‌ترین راهبردهای اجرایی رادیو محرم خواهد بود.

مدیر رادیو محرم از اهمیت انتقال پیام عاشورا در قالب سخنرانی‌ها گفت و اظهار داشت: استنادات مرتبط با نصوص ثقلین در سخنرانی‌ها رصد خواهد شد.()