به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، خانم رانی زنجانی، در حرم مطهر با بیان اینکه عده‌ای تصور می‌کنند که اختصاص داشتن آن‌ها به ذریه و نسل پاک موجب پاکی آن‌ها می شود، گفت: اختصاص داشتن به نسل و ذریه پاک،‌ دلیل پاکی نیست همانطور که کنعان پسر نوح از ذریه پاکی بود ولی گمراه شد؛ بر همین اساس برای شناخت افراد متدین به جای توجه به نسل و خاندان آن‌ها باید به رفتار و کردار و سابقه آن‌ها در جامعه توجه کنیم.

وی افزود: متأسفانه امروز عده‌ای از افراد در جامعه وجود دارد که به خاطر اختصاص داشتن به نسل و ذره پاک به دنبال سهم خواهی در انقلاب و عرصه های مختلف هستند در حالی که در اسلام توجه به ذریه و خاندان پاک لازم است اما توجه به رفتار شخصی افراد برای شناخت آن‌ها و انقلابی بودن و ماندشان واجب است.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: آبادانی خانه به زرق و برق آن نیست بلکه به آمد رفت فرشتگان و اهل آسمان در آن خانه و برکت آن است.

خانم رانی زنجانی ادامه داد: قرآن کریم به چشم‌پوشی از نامحرمان اهمیت ویژه ای داده  و نگاه به نامحرم را تیری از جانب شیطان می‌داند و بیان می‌کند که آنها که در دنیا از نگاه به نامحرمان چشم پوشیدند خداوند در آخرت به پاداش این چشم‌پوشی به آن‌ها همسرانی زیبارو و پاک و طاهر هدیه خواهد کرد.

وی همراه بودن با نسل و فرزند را یکی  از لذات بهشتی عنوان کرد، ادامه داد: خانواده‌ای که این آرزو را دارد باید ضمن رعایت احکام شرعی، فرزندان خود را بر محور سبک زندگی اسلامی تربیت کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: هرکس که سخن او منطقی نباشد و برآن اصرار  کند طغیانگر است

خانم رانی زنجانی  گفت:  مناجات شبانه و نماز شب چهره انسان را نورانی و گشاده کرده و برای او برکت در رزق را به دنبال دارد.