به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، سید مرتضی میرهاشمی طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه خادمان آستان بانوی کرامت با استفاده از ۲۴ ماشین لباسشویی در عمود ۱۰۸۰ به شست‌وشوی لباس زائران می‌پردازند، اظهار کرد: این ماشین‌ها در چهار غرفه درنظر گرفته شده که خادمان افتخاری در دو بخش خواهران و برادران از اذان صبح تا ساعت ۲۴ بامداد به صورت مستمر درحال خدمت‌رسانی هستند.

وی اضافه کرد: یکی از موارد قابل توجه در روند کاری این غرفه‌ها رعایت مسائل بهداشتی است چراکه برای هرنفر فارغ از تعداد و حجم لباس‌ها، یک دستگاه به مدت  ۲۰ دقیقه اختصاص داده می‌شود و لباس افراد به صورت جداگانه در یک ماشین شست‌وشو می‌شود.

مسئول غرفه لباسشویی موکب آستان بانوی کرامت خاطرنشان کرد: این غرفه که از خادمان بخش شست‌وشوی حرم مطهر تشکیل شده است در مجموع دارای ۱۵ نیرو است و به صورت متوسط روزانه به سه هزار نفر خدمت‌رسانی می‌کند و در روزهای بارانی این آمار به بیش از پنج هزار نفر می‌رسد.

وی یادآور شد: از روز ۲۷ مهرماه تا هشتم آبان‌ماه پیش‌بینی می‌شود در مجموع غرفه شست‌وشوی لباس موکب به ۶۰هزارنفر خدمت‌رسانی کند.