به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آرش میر اسماعیلی شب گذشته در دیدار با تولیت آستان مقدس در سالن محراب نیت خادمی ساحت کریمه اهل‌بیت(ع) را اساس این دیدار توصیف کرد و گفت: تمام ورزشکاران غیرتمند ایرانی که در المپیک و مسابقات جهانی موفق به کسب مدال شده‌اند اساس موفقیت خود را توکل و توسل به ساحت ائمه اطهار(ع) می‌دانند.

نائب ریس فدراسیون جودو اعتقاد و باور پهلوانی ورزشکار را زمینه اصلی اهداء مدال‌های قهرمانان مسلمان ایرانی دانست و گفت: اهداء مدال به حرم اهل‌بیت(ع) کمترین اقدام یک پهلوان برای ادای دِین او در محضر ائمه اطهار است؛ چراکه اعتقاد و باور اساسی قهرمانان ایرانی در تقویت روحیه ورزشی توسل به ساحت ائمه اطهار(ع) است.

مربی تیم ملی جودو ایران با اشاره به اینکه کاروان امسال در المپیک ریو به نام مبارک امام رضا سلام الله علیه مزین شده بود، اظهار کرد: معجزه‌ای که در جریان مسابقات تیم ملی جودو در مسابقات المپیک ریو ۲۰۱۶ را شاهد بودیم کسب ۸ مدال ارزشمند در این مسابقات بود؛ بر اینی اساس معتقدیم که سجده شکر قهرمانان المپیک نشان از باور و اعتقادت دینی ورزشکاران بود.

میر اسماعیلی با اشاره به اینکه جودوی ایران سابقه ۶۰ ساله دارد، اظهار کرد: در مسابقات جهانی در بخش‌های مختلف مدال‌های خوبی کسب کرده است؛ درمجموع ۵ مدال جهانی کسب‌شده در مسابقات بین‌المللی ۴ مدال جهانی در کارنامه من ثبت‌شده است.

قهرمان تیم ملی جودو با اشاره به عدم حضور خود در مبارزه با تیم صهیونیستی گفت: این افتخاری است که در کارنامه من از همه مدال‌های جهانی ارزشمندتر است؛ چراکه این حرکت برگرفته از اعتقادات دینی و باورهای اسلامی من بوده است؛ بر این اساس برای تقویت باورهای اسلامی در ساحت ورزش فدراسیون جودو آماده ارائه خدمات ورزشی به طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم است.