به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با هدف ترویج بیان هنرمندانه و خلاقانه در موضوع زیارت، چهارمین دوره جشنواره سراسری عکس”خانه دوست” را برگزار می کند.

این جشنواره در دو بخش زیارت و عکس نوشت برگزار می شود که در این بخش تمامی عکس‌هایی که به صورت عینی و با رویکرد مستندگرایانه به نمایش وجوه مختلف زیارت در اماکن متبرکه حرم حضرت رضا(ع)، حرم امامان معصوم(ع) و زیارتگاه های امام زادگان در کشورهای مختلف اسلامی می پردازند، شرکت می کنند.

آداب زیارت، سنن، جشن ها و اعیاد، سلوک زائر، ارتباط معنوی زائر از دورترین شهرها با حرم و اماکن متبرکه نیز می تواند به عنوان زیرمجموعه های موضوع مورد استفاده قرار می گیرد.

عکس‌ها می‌توانند در هر نقطه ای از ایران و جهان اسلام ثبت شده باشند، اما لازمه شرکت در این بخش استفاده از دوربین های حرفه ای یا نیمه حرفه ای است که فایل خام عکس ارسالی را نزد عکاس محفوظ داشته باشد.

همچنین در بخش “عکس نوشت” جشنواره، شکلی از همراهی عکس و متن در کنار یکدیگر است که به تولید روایت‌های کوتاه داستانی می انجامد. عکس نوشت های ارسالی باید بر روی عکس های پذیرفته شده تمرکز یافته باشند.

گفتنی است در این راستا، بیش از ۶۰ عکاس از استان های مختلف به مدت سه روز (سوم الی پنجم آبان ماه جاری) میزبان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها هستند که در موضوعات مختلف به عکاسی می پردازند.

این جشنواره با مشارکت آستان های مقدس امام رضا و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهما و همکاری مسجد مقدس جمکران، اداره کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری و سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم برگزار می گردد.