به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیین خطبه‌خوانی خادمان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) صبح امروز با حضور جمعی از آتش‌نشانان و نیروهای خدمات ایمنی شهرداری قم در رواق بالاسر حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، پس از قرائت آیاتی چند از قرآن کریم، حجت‌الاسلام صفر فلاحی، مشاور تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به سخنرانی پرداخت و با عرض خیرمقدم خدمت آتش‌نشانان و نیروهای خدمات ایمنی شهرداری قم، گفت: در همه مناسبت‌های آستان مقدس، خادمان شهر مقدس قم به ویژه شهرداری یاری‌گر ما هستند.
در ادامه خطبه خوانی خادمان حرم مطهر با مداحی حسن اسداللهی، یکی از خادمان بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت(س) انجام شد و بعد از آن شرکت‌کنندگان در آیین خطبه‌خوانی به زیارت مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها مشرف شدند.
گفتنی است، در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز ۷ مهرماه، روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نامگذاری شده است.
این روز با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور، همچنین یادآوری حماسه آفرینی‌ها و از خودگذشتگی‌های آتش‌نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع مقدس نامگذاری شده است. ایجاد زمینه‌های مناسب برای آموزش همگانی مردم در جهت پیشگیری از بروز حوادث مختلف و حفاظت از سرمایه های ملی نیز از دیگر اهداف نامگذاری این روز است.