به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، آیت الله سید محمد سعیدی، در حاشیه بازدید از برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از بخش های مختلف برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان دیدن کردیم که کار با ارزش و قابل تحسینی بود.

وی افزود: یکی از اهداف تشکیل نظام اسلامی در حقیقت، ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی و دینی است و برگزاری چنین جشنواره های قرآنی در راستای فلسفه اصلی تشکیل جمهوری اسلامی است.

آیت الله سعیدی عنوان کرد: جای خرسندی است که جوانان و نوجوانان کشور در رشته های مختلف قرآنی از جمله حفظ، قرائت، تفسیر و اذان در این جشنواره قرآنی در جوار مسجد مقدس جمکران حضور دارند و با یکدیگر رقابت سالمی انجام می هند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه جان‌مایه نظام اسلامی، اهتمام و توجه به قرآن کریم و معارف اسلامی است، بیان داشت: امیدواریم برنامه های قرآنی در کشور گسترش یابد و انس و ارتباط جوانان به کلام الهی روز به روز بیشتر شود و ما شاهد یک جامعه قرآنی به تمام معنا باشیم.

وی همچنین تصریح کرد: باید در کنار رشته های مختلف قرآنی از جمله حفظ و قرائت به امر تفسیر نیز توجه ویژه‌ای داشت که این امر می بایست از دوران کودکی  از سوی خانواده ها و مدارس مورد توجه قرار گیرد.