به مناسبت هفته سوادآموزی، جمعی از سوادآموزان با آیت الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام و امام جمعه قم دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حمیدرضا شیخ الاسلام، مدیر کل آموزش و پرورش استان قم، در این دیدار که ظهر امروز در در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد با اشاره به اینکه در حال حاضر افراد مابین سن ۱۰ تا ۴۹ سال در استان قم که به دلایل مختلف از ادامه تحصیل محروم مانده بودند، مشغول سواد آموزی و فرا گیری علم هستند، گفت: براساس آمارها میزان سواد آموزی در استان قم یک و نیم درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی افزود: در حال حاضر سواد آموزان استان قم در سه سطح سواد آموزی (از اول ابتدایی تا سوم ابتدایی)، دوره انتقال (از چهارم تا ششم وابتدایی) و دوره تحکیم (تحکیم و آزمون شش پایه ) به تحصیل اشتغال دارند که محدودیت زمانی و مکانی برای این افراد برداشته شده و سواد آموزان حق انتخاب استاد و معرفی استاد و آموزش دهنده را به نهضت سواد آموزی دارند.

همچنین حجت الاسلام قاسمی، رییس اداره سواد آموزی استان قم نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴ هزار ۲۳۷نفر در سه سطح سواد آموزی، انتقال و تحکیم با میانگین سنی ۳۵ تا ۴۵ سال مشغول سواد آموزی هستند، گفت: از آن جایی که دو سوم افراد بیسواد در سطح دنیا را زنان تشکیل می دهند در کشور ما هم وضع به همین شکل است و در استان قم نیز سواد آموزان خواهر ۳ هزار ۲۰۵نفر بوده و برادران مشغول سواد آموزی هزار ۳۰۲ نفر هستند.

وی با بیان این که به برکت انقلاب اسلامی امروز فاصله قشر با سواد در نقاط روستایی با نقاط شهری به ۶ درصد رسیده است، افزود: این موضوع نشان می دهد که جریان سواد آموزی فارغ از اعمال ذوق و سلیقه و توجه به جناح بندی های مختلف فعالیت خود را انجام رسانده است.

حجت الاسلام قاسمی یادآور شد: در گذشته ۳۵ درصد از جمعیت زنان و ۶۵ درصد جامعه مردان با سواد بودند، اما امروز فاصله زنان و مردان  با یکدیگر به ۳ درصد کاهش یافته است و این موضوع نشان از اهمیت رسالت نهضت سواد آموزی و فعالیت این نهضت در سطح کشور دارد.