به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در بین دو نماز ظهر و عصر شبستان امام خمینی حرم مطهر که به مناسبت ۹ ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت مهدی سخن می گفت، با بیان اینکه ولایت امام زمان(عج) بزرگترین رحمت ومنت خداوند بر مسلمانان بوده است، خاطرنشان کرد: از مسائلی که در زمان اهل بیت(ع)همواره برای یاران ومحبان آنها پیش می آمد وگاهی باعث گمراه شدن آنها می شد، این بود که نمی دانستند جانشین بعدی هر امامی چه کسی خواهد بود .
وی با بیان اینکه بزرگترین منت خداوند بر امت آخرالزمان، تعیین ولایت امام زمان (عج) است، تصریح کرد: بعد از شهادت امام حسن عسکری(ع) خداوند برای جلوگیری از گمراه شدن مردم حضرت مهدی (عج) را امام آنها قرار داده است.
تولیت حرم مطهر با اشاره به وظیفه شیعیان در عصر غیبت گفت: دانستن این مسئله که امام زمان (عج) ولی وامام مسلمین است از دو بعد اعتقادی و بیعت با امام زمان (عج) مهم است.
وی ادامه داد: انسان باید به ولایت امام عصر(عج) اعتقاد کامل داشته باشد، زیرا هر انسانی از زمان تولد تا آخرین لحظات زندگی اش امامی دارد که لازم است از او اطاعت کند.
آیت الله سعیدی اظهار کرد: دومین وظیفه هر انسانی وبه ویژه شیعیان بیعت با امام زمان(عج) است وما در این روز که آغاز امامت امام عصر(عج) است بیعت می کنیم که به نصرت الهی پیرو ومطیع شما هستیم وبرای فرج شما دعا خواهیم کرد وبا هر کسی که بخواهد در مهدویت ایجاد شهبه کنند وهر مناسبتی که این مناسب عظیم را تحت الشعاع قرار دهد مقابله خواهیم کرد.
تولیت حرم مطهر با بیان اینکه در عصر غیبت ولایت مسلمین بر عهده ولایت فقیه است، تصریح کرد: خدا را شاهد می گیریم که تا آخرین لحظه زندگی با تمام قدرت وتوان در سنگر دفاع از ولی فقیه مسلمین ایستادگی خواهیم کرد وبه هیچ کس اجازه تعرض به حریم اسلامی را نخواهیم داد، تا انشاء الله این انقلاب به انقلاب امام عصر(عج) متصل شود.
در پایان نیز نمازگزاران برای سلامتی امام زمان (عج) دست به دعا برداشتند و همنوا با هم دعای فرج را قرائت کردند.