به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار اعضای کاروان سفیران کریمه که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، حضور خادمان حرم بانوی کرامت در مناطق مختلف کشور در ایام منتسب به این بانو را ارزشمند دانست و با اشاره به ضرورت آمادگی های معنوی خادمان برای حضور در این مناطق گفت: همانطور که زائر پیش از ورود به حرم مطهر و قرار گرفتن در جوار مضجع نورانی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها،  خود را باید از نظر معنوی برای بهره مندی حداکثری از عنایت خاص این بانو آماده سازد، شما نیز باید به عنوان سفیران کریمه اهل بیت(س) پیش از حضور در جمع مردم، خود را از نظر معنوی آماده سازید.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با ضروری دانستن معرفی این آستان مقدس و شخصیت بانوی کرامت پیش  از حضور سفیران کریمه، گفت: باید آگاهی مردم در این باره به اندازه ای باشد که آماده حضور شما به عنوان سفیران کریمه اهل بیت(س) باشند تا زمانی که شما و پرچم بارگاه نورانی حضرت را می بینند، خود را در حرم این بانو ببینند.
وی در بیان ویژگی های سفیر کریمه اهل بیت گفت: زمانی که به عنوان سفیر حضرت در جمعی حاضر می شوید، باید منیت و خود را فراموش کنید تا عنایت خاص حضرت شامل حال شما شود. این کار مردم را در فضایی نزدیک تر به بانوی کرامت قرار می دهد.
آیت الله سعیدی درباره ویژگی های دیگر سفیران کریمه توصیه کرد: شما در مرحله نخست باید باطنی سالم و پاک داشته باشید و در مرحله بعد، این باطن پاک را صاف و صیقلی کرده تا آیینه ای برای تماشای حرم بانوی کرامت توسط مردم در وجود شما پدیدار شود.
وی افزود: پیش از ورود به شهرها و قرار گرفتن در جمع مردم، نمازی خوانده و از خداوند و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها دراین باره مدد بخواهید. معرفی حضرت معصومه سلام الله علیها مقام بالایی است که برای موفق بودن در این عرصه کمک و یاری این بانو نیاز است.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در ادامه با اشاره به وجود کرامات در مسیر سفیران کریمه و حضور آنها در میان مردم گفت: باید این کرامات ثبت شده و سریعاً منتشر شود و در اختیار مردم قرار گیرد.
بنابراین گزارش حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی، معاون فرهنگی آستان مقدس نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از اعزام سفیران کریمه ارائه داد و گفت: نخستین دوره اعزام سفیران کریمه در سال ۹۲ و همزمان با دهه کرامت به برخی استانها آغاز شد و در سالهای بعد، این برنامه با توسعه کیفی و کمی همراه شد.
وی با اشاره به اعزام سفیران کریمه در سالروز  ورود حضرت فاطمه  معصومه سلام الله علیها به قم گفت: اعزام سفیران کریمه با هدف معرفی بانوی کرامت به مردم، گسترش صحن معنوی  حضرت در سراسر کشور و گسترش  فرهنگ زیارت و توسل به حضرت معصومه سلام الله علیها است.
معاون فرهنگی آستان مقدس افزود: در هر کاروان، علاوه بر جمعی از خادمان، یک روحانی کاروان و یک مداح نیز حضور دارند و پرچم متبرک بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را با خود به  همراه دارند و ضمن حضور در مراسم مختلف، از بیماران و سالمندان نیز عیادت می کنند.
خاطرنشان می شود در این مراسم، اعضای کاروان های سفیران کریمه به  بیان دیدگاه ها و خاطراتی از حضور خود در شهرهای مختلف ارائه دادند.