به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت‌الله سعیدی شب گذشته در مراسم تجلیل بیش از یکهزار پدر شهید در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) قم گفت: پس از شهدا تکلیف خانواده آنان و مسوولیت ایشان سنگین‌تر می‌شود علاوه بر وظایف و تکالیف متعارف مومنین، بازماندگان شهدا از افتخارات شهدا نیز باید مراقبت کنند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها ادامه داد: دشمنان وقتی از شهدا نا امید شدند سراغ بازماندگان آنان می‌روند. ایمان وافتخارات آنان را نشانه می‌روند اما به فضل خدا و به برکت ائمه اطهار (ع) خاندان شهدا این افتخارات را حفظ کرده اند، جمهوری اسلامی امروز عزت و سربلندی خود را مدیون خونهای شهداست .
آیت الله سعیدی اضافه کرد: شما خاندان شهدا مایه آبروی نظام هستید امروز با وجود دشمنی ها با نظام اسلامی این نظام مسیر رشد و تعالی را طی می کند.
فرزند شهید آیت الله سعیدی تاکید کرد: شهادت از آن دسته اعمال صالحی است که هیچگاه نابود نشده و از بین نمی رود. اعمالی چون نماز، روزه، حج، امر به معروف در معرض خطر است و نیازمند مراقبت می باشد.
وی دراین مراسم تاکید کرد: شهید وقتی در راه خدا جهاد کرد ومنتهی به شهادت شد پرونده او بسته می شود و به قرب الهی می رسد و عمل او جاودانه می ماند.
وی اظهار داشت: شهید شدن اسارت و جانبازی در راه خدا و درمیدان جهاد رزق الهی است.در میدان جهاد عده ای جانباز ، اسیر و شهید می شوند شهدا در راه خدا جهاد کردند و از حریم ولایت دفاع نمودند.
آیت الله سعیدی ضمن تقدیر از مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران به جهت برگزاری مراسم افزود: خدمت گزاران به شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت نزد خداوند مقام والایی دارند .
مدیرکل بنیادشهید وامور ایثارگران قم نیز در این مراسم ضمن تجلیل از پدران آسمانی افزود: پدران شهدا فرزندان برومند خویش را در راه اسلام تقدیم کردند و بر فراق ایشان صبر نمودند و راهشان را ادامه دادند.
سردارسید جواد هاشمی افزود: خانواده معظم شهدا ادامه دهندگان راه شهدا و وارث خونهای پاک شهدا هستند ایشان مایه عزت و سربلندی و سرمایه های نظام اسلامی می باشند.
وی تاکید کرد: ملت ایران همواره خود را مدیون ایثار و گذشت و صبر و استقامت این پدران و مادران بزرگوار می داند و سپاس گزار این عزیزان است.
در پایان این مراسم از پدران بزرگوار شهدا پدران آسمانی تجلیل صورت گرفت و پدران شهدا با حضور بر سر مزار فرزندانشان یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.