به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در نشست ستاد زکات استان قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، گفت: حرکت امام حسین علیه السلام به اندازه ای بزرگ بود که زیارت این امام همام در اربعین، از ویژگی های مؤمنان برشمرده شده است.

امام جمعه قم با اشاره به برپایی حرکت بزرگ شیعیان و محبان اهل بیت(ع) در اربعین حسینی گفت: مردم تلاش دارند تا با بزرگ داشتن این روز، تلاشی در مسیر ادای اجر رسالت حضرت محمد صلی الله علیه و آله داشته باشند. مردم عراق نیز بسیج شده و تلاش اعجاب انگیزی در مسیر خدمت رسانی به زائران انجام می دهند.

وی در ادامه عاشورا و اربعین را ظرفی معرفی کرد که تمامی خیرات در آن نهفته است و ادامه داد: قرآن کریم درباره مؤمنان ویژگی هایی را معرفی می کند که در میان آنها اقامه زکات یکی از ویژگی های مؤمنان در آیات ابتدایی سوره مؤمنون تبیین شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: تبلیغ کردن انجام فریضه واجب زکات در میان مردم، اهمیت زیادی دارد و ارائه گزارش به مردم درباره نحوه تقسیم آن که در منابع اسلامی تأکید شده است؛ این کار موجب ترغیب بیشتر مردم به امر زکات می شود.

وی با ضروری دانستن تبلیغ اعمال مستحب در جامعه گفت: البته باید مراقب بود تبلیغ این اعمال مستحب، موجب به حاشیه رفتن امور واجبی چون زکات که در آیات زیادی از قرآن کریم به آن پرداخته شده است، شود.

آیت الله سعیدی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات مالی در کشور، به ویژه در دولت گفت: افراد می توانند در جایی که لازم باشد، نسبت به عملکرد  دولت انتقاد کرده و یا در صورت لزوم، تذکراتی به آنها بدهند، ولی این انتقاد باید صحیح و منصفانه باشد و به گونه ای نباشد که موجب تضعیف دولت گردد و مردم نسبت به آن بدبین شوند.

وی با تأکید بر این که این رویکرد باید در تمامی دولت ها که در نظام اسلامی امور را در دست گرفته اند، رعایت شود، ادامه داد: ما باید تلاش خود را درمسیر خدمت به اسلام انجام دهیم، هرچند با کمبودهایی روبرو باشیم؛ در این عرصه تلاش خالصانه و مضاعف، موجب برکت یافتن کارها و اثرگذاری نتایج آن می شود.