شهاب الدين غفاري در گفت وگو با پايگاه خبري آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها گفت: واحد برداران در مركز قرآن و حديث آستان مقدس متشكل از واحد برنامه ريزي،‌ واحد امورتربيتي و معارفي و خدمات آموزشي مي باشد كه هر يك وظايف خاص خودشان را انجام مي دهند.

مسئول واحد برادران مركز قرآن و حديث آستان مقدس اضافه كرد:‌ در واحد برنامه ريزي،‌نظارت بر اجراي كلاس ها و بازخوردگيري كيفي و كمي آموزشي انجام مي شود و در بخش امور تربيتي و معارفي نيز بحث قرائت قرآن و بحث حفظ قرآن پيگيري مي شود.

وي خاطر نشان كرد:‌ در بخش خدمات آموزشي نيز تمام امور اجرايي اعم از ثبت نام،‌ تشكيل پرونده،‌اجراي كلاس ها،‌ برگزاري كلاس ها،‌ برگزاري آزمون،‌ ارائه گواهينامه و…انجام مي شود.

غفاري در ادامه با اشاره استقبال از اين بخش ها افزود: حدود ۴۰۰ نفر فراگير حفظ قرآن و ۸۵۰ نفر نيز در بحث قرائت اعم از روخواني،‌ تجويد،‌ صوت،‌ لحن و ترتيل در حال آموزش هستند.

مسئول واحد برادران مركز قرآن و حديث حرم كريمه اهل بيت(ع) اظهار داشت:‌ دربخش امور تربيتي و معارفي نيز قسمت هاي مختلف آموزشي برگزار مي شود كه شامل بخش “در محضر بانو” که صرفا کار تربیتی است که مخصوص فرزندان خادمان حرم مطهرحضرت معصومه سلام الله علیها می باشد و کلاس های معارفی شامل مداحی،  ترجمه و مفاهیم که ۱۲۰ نفر شرکت کننده دارد و کلاس های احکام و عقاید که همگی در راستای نشر گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) در این بخش فعال است.

شهاب الدین غفاری با اشاره به نقشه راه این بخش درآینده گفت: با توجه به استقبال چشمگیر از بخش معارفی و امور تربیتی و حفظ قرآن کریم ، بخش معارفی و همچنین حفظ در آینده نزدیک گسترش پیدا خواهد کرد و امیدواریم بتوانیم در این راستا فعالیت های موثری را داشته باشیم و خدمات بهتری را نسبت به اعضا ارائه بدهیم.

وی با تبیین اهداف و ضرورت های تشکیل و گسترش این بخش اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع حفظ قرآن کریم و همچنین مسائل تربیتی و وجود معضلات اجتماعی و نیاز ضروری جامعه به وجود تشکیلاتی منسجم و غنی، اهداف و ضرورت های تشکیل چنین بخش هایی به خوبی احساس می شود و باید روزبه روز فعالیت های این چنینی گسترش پیدا کند.

مسئول واحد برادران مركز قرآن و حديث حرم كريمه اهل بيت(ع) اضافه کرد: ارائه روش های نوین در مباحث قرآنی توسط کارشناسان برجسته و همچنین استفاده از اساتید مجرب جهت امور معارفی و تربیتی از نکات حائز اهمیت این بخش می باشد که توانسته با تکیه بر این امور گام های بلندی را در این مسیر بردارد.