به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تراشیون، با اشاره به اینکه با وجود سرشت مشترک میان زن و مرد ، هرکدام از این دو جنس دارای خصوصیت های خاص خود هستند، گفت: گفتارگرایی یا حرف زدن از خصوصیت های بارز زنان است.

وی افزود: برخلاف مردان که همواره به دنبال سکوت هستند زنان از گفتارگرایی و حرف زدن لذت می برند وحرف زدن و شنیده شدن از نیازهای ضروری برای زنان است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: نیاز به شنیده شدن و حرف زدن در زنان به حدی زیاد است که  اگر در دوران نوجوانی به این نیاز دختران توجه نشود آنها در بزرگسالی دچار مشکلات عاطفی، سرخوردگی و افسردگی می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین تراشیون تصریح کرد: زن باحرف زدن نگرانی،احساس، هیجان، خواسته و نیازهای خود را بیان می کند به همین علت اگر در توجه به این نیاز زن کوتاهی شد او با مشکلات زیادی روبه رو شده و کم حرف شدن خانم ها یکی از نشانه های بروز و وجود مشکلات روحی و افسردگی در آنها است.

وی با تاکید براین که خانم ها از طریق گفتار مفاهیم را به دیگران از جمله همسر و فرزندان منتقل می کنند، افزود: به همین علت کمترخانمی است که به بچه اخم کند بلکه زنان بیشتر حرف می زنند ولی در مورد مردان و پدران این قضییه بر عکس بوده و کودک با دیدن اخم پدر متوجه خیلی از مسائل می شود.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: خانم ها قدرت کلامی بسیار قویی دارند اما متاسفانه مهارت استفاده از این قدرت را دارند به همین دلیل در بیشتر موارد گفتار و کلام خانم ها برای آنها ایجاد مشکل می کند در حالی که اگر بدانند کی و کجا باید از چه کلامی و چگونه استفاده کنند به راحتی و بدون مشکل می توانند پیام خود را به دیگران منتقل کرده و از آنها برای اجابت نیازو خواسته خود پاسخ مثبت دریافت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین تراشیون انتخاب زمان و مکان مناسب از از مهم ترین معیارهای تاثیر گذاری قدرت کلام چه در مورد زنان و چه در مورد مردان عنوان کرد، یادآور شد: اگر زنی می خواهد که همسرش به خواسته های منطقی و معقول او پاسخ شایسته داده و یا بتواند مشکلات خود را با همسر و فرزندان به خوبی رفع کند باید در استفاده و انتخاب از این دو عنصر یعنی زمان و مکان به خصوص در مورد همسر دقت و نکته بینی لازم را داشته باشد.