مریم شهبازی در گفت وگو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: دربخش مشاوره خواهران حدود ۴۰ نفر از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه فعالیت می کنند و هر رزوه حتی روزهای تعطیل از ساعت ۹ صبح الی ۱۳ خدمت رسانی انجام می شود.
مسئول امور فرهنگی خواهران حرم کریمه اهل بیت(ع) افزود: در هر شیفت ۲ ساعته ۴ استاد به طور همزمان درصحن صاحب الزمان(عج) به مراجعين مشاوره مي دهند.
مریم شهبازی خاطر نشان کرد: موضوعاتی که در این بخش مشاوره داده می شود شامل مسائل تربیتی، اعتقادی، ازدواج، تحصیلی، تغذیه، اخلاقی و مشکلات و معضلات اجتماعی بوده و در این راستا اساتید با تحصیلات اختصاصی به مراجعین مشاوره می دهند.
مسئول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اضافه کرد: بیشترین موضوعاتی که مورد مشاوره می باشد و دارای اهمیت دو چندان است در زمینه ازدواج و مسائل تربیتی و مشکلات خانوادگی است.
وی با اشاره به اهداف و ضرورت های بخش مشاوره خواهران گفت: نهادینه کردن فرهنگ مشاوره در راستای پیشگیری از مشکلات و گرفتار شدن درمعضلات از اهداف پیش روی این بخش بوده است چرا که اکثر افراد درجامعه بعد از اینکه دچار مشکل و معضل می شود به سراغ مشاورین می روند در حالیکه باید مسئله مشاوره به گونه ای باشد که قبل از بروز مشکلات به مشاور مراجعه شود.
مریم شهبازی در پایان با اشاره به اهمیت موضوع مشاوره در خصوص بانوان گفت: با توجه به اینکه بانوان در سطح جامعه و همچنین مسائل مربوط به داخل خانواده تاثیر گزار هستند باید نسبت به وظایف و مسائل پیش روی خود آگاهی کامل داشته باشند و بتوانند در مواقع حساس و بروز معضلات و مشکلات تصمیم درست بگیرند، لذا استفاده از آثار و ظرفیت ها و محاسن مشاوره گرفتن برای آن ها امری ضروری است.