مدیر واحد فرهنگی خواهران آستان حضرت معصومه سلام الله علیها از برگزاری دوره های معارفی با محوریت شخصیت بانوان بزرگ اسلام در شبستان نجمه خاتون آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها ویژه بانوان خبر داد.

مریم شهبازی در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، با بیان اینکه واحد فرهنگی خواهران از شش سال قبل فعالیت خود را در آستان حضرت معصومه سلام الله علیها آغاز کرده است، گفت: در حال حاضر این واحد به عنوان یک واحد مستقل در آستان حضرت معصومه سلام الله علیها دارای سه بخش متشکل از واحد کودک و نوجوان ، مراسم معارف و واحد پاسخگویی و مشاوره است.

مدیر واحد فرهنگی خواهران آستان حضرت معصومه سلام الله علیها افزود: این واحدها بنابر نامگذاری و رسالت خود در طول ایام مناسبتی به برنامه ریزی و اجرای برنامه و دوره های معارفی برای خواهران پرداخته و خدمت رسانی این واحدها از صبح تا عصر و یا به صورت تمام وقت به زائران و مجاوران آستان بانوی کریمه است.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت اصلی اجرای برنامه های معارفی مناسبتی و دوره های ترمی بر عهده واحد معارف و مراسم آستان حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان زیر مجموعه واحد فرهنگی خواهران است، گفت: یکی از ویژه برنامه های محوری این واحد در راستای ترویج سیره نبوی و سنت اسلامی با محوریت خانواه اسلامی و شاخصه های آن معرفی شخصیت بانوان بزرگان اسلام در آستان حضرت معصومه سلام الله علیها است.

شهبازی با تاکید براینکه این ویژه برنامه ها در قالب دوره های کوتاه مدت معارفی در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها و یا در قالب سخنرانی هفتگی  روزانه در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها برگزار شده است، تصریح کرد: تاکنون شخصیت حضرت خدیجه و حضرت زینب سلام الله علیهما، مادران ائمه(ع)، بانوان قرآنی و حضرت زهرا سلام الله علیها تحت عنوان دوره های معارفی «بانوان بهشتی» و «زنان آسمانی» در آستان حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره حضرت آمنه سلام الله علیها در پژوهشگاه علامه طباطبایی حرم مطهر، ضمن اعلام آمادگی واحد فرهنگی برای مشارکت در این کنگره ادامه داد: در ترم جاری دوره های معارفی کوتاه مدت با محوریت شخصیت حضرت آمنه سلام الله علیها در واحد فرهنگی برگزار خواهد شد.

مدیر واحد فرهنگی حرم حضرت معصومه  سلام الله علیها با تاکید براینکه راه های زیادی برای اطلاع از برنامه های واحد فرهنگی وجود دارد، افزود: کانال تلگرامی و سایت آستان مقدس از درگاه های اطلاع رسانی واحد فرهنگی هستند و همچنین علاقه مندان برای اطلاع از برنامه ها می توانند با شماره ۳۷۱۷۵۴۱۰تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه باید اطلاع رسانی برنامه های فرهنگی در آستان حضرت معصومه سلام الله علیها مورد توجه ویژه قرار گیرد، یادآور شد: با توجه به این هدف واحد فرهنگی نشر معارف قرآنی و سنت نبوی با محوریت آستان بانوی کریمه سلام الله علیها است اطلاع رسانی به موقع و گسترده در تحقق این اهداف بسیار مؤثر و راهگشا خواهد بود.