استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه در طول تاریخ حاکمان ظالم از جمله بنی امیه سعی کردند که حق را وارونه جلوه داده و حق را باطل و باطل را حق نشان دهند، گفت: وارونه جلوه دادن حق و حقیقت از شاخصه های منکران ولایت است

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، خانم زنجانی، استاد حوزه علمیه قم شامگاه امروز در آستان حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه حکومت های استبدادی و حاکمان ظالم سعی می کنند که انسان های مؤمن و ولایتمدار را بدنام کرده و قدر و منزلتشان را در جامعه از بین ببرند، گفت: ائمه معصومین(ع) نیز در طول حکومت حاکمان زمان خود با این قبیل گرفتاری ها مواجه بودند.

وی افزود: معاویه امام علی علیه السلام را به قتل عثمان متهم کرد و مردم را به نام خونخواهی عثمان بر ضد آن حضرت تحریک کرد و مردم را نسبت به دشمنان به حضرت وادار کرد و آن را از وظایف خطبای عبادی به حساب آورد و حق را باطل و باطل را حق جلوه داد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: این در حالی بود که امام علی علیه السلام به روش اسلامی عمل کرد و فرمود که « من میل ندارم شما در جمع دشنام دهندگان باشید و اگر اعمال اهل شام را بگویید و متذکر حالشان بشوید از نظر سخن شایسته تر و از جهت عذر رساتر است و شما به جای دشمنان بگویید که خدایا، ما و آنها را از ریختن خون یکدیگر مصون و محفوظ دار ، خدایا، میان ما و آنها را اصلاح کن و آنها را از گمراهی به هدایت سوق ده تا انسان جاهل حق را بشناسد».

خانم زنجانی با تأکید بر اینکه معاویه و یارانش وابستگی اهل بیت(ع) را به رسول گرامی اسلام پنهان داشتند و به مردم نشان دادند که تنها اهل بیت رسول خدا(ص) و وارثان ایشان بنی امیه هستند، تصریح کرد: بنی امیه از این راه، خود را جانشین به حق رسول خدا(ص) در نظر عامه مردم معرفی کردند.

وی افزود: خطبه های نافذ امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها در نقاط حساس کوفه و شام به خصوص در مسجد اموی و مجلس یزید مردم را به مقدار قابل ملاحظه ای از حقیقت امر و خیانت آل امیه آگاه  کرد و مکر آنان را که مدعی قرابت نزدیک با پیغمبر خدا(ص) بودند و خویشتن را وارث به حق پیامبر(ص) می خواندند آشکار ساخت و بر اثر این اقدام دشنام به امام علی علیه السلام و خاندان رسالت در شام و کوفه تقلیل یافت.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از فرازهای دعای امام سجاد علیه السلام در دعای مکارم اخلاق این است که « خداوندا! مردم را با تبلیغات سوء دشمن آشنا کرده و مردم را متوجه خطا و اشتباه خود در دشنام دادن به خاندان ولایت فرما».

خانم زنجانی یادآور شد: امام سجاد علیه السلام راه برخورد را با مخالفان دشنام دهنده، دشنام دادن نمی دانند بلکه بیان می کنند که مؤمن با افراد مخالف باید با ابزار بصیرت وارد شود و با بصیرت و تکیه بر بصیرت و بصیرت افزایی است که می توان مکر تبلیغاتی دشمن را آشکار کرد و زمینه هدایت همگانی مردم را فراهم کرد همان گونه که امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها پس از واقعه کربلا این روش را در پیش گرفتند.