به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم شیرازی در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با اشاره به اینکه لازمه اطاعت از ولی خدا داشتن معرفت نسبت به مقام و جایگاه خلیفه خداوند در زمین استف گفت: بسیاری از صحابه و علمای بعد از ایشان از جمله ابن ابا الحدید با وجود اینکه می دانستند حضرت علی(ع) افضل موجودات است ولی چون به مقام ایشان به عنوان ولی خدا معرفت نداشتند ولایت حضرت را نپذیرفته و از ایشان اطاعت نکردند.

وی با اشاره به اینکه لازمه تحقق حکومت الهی تبعیت از ولی خدا در زمین است، افزود: ولی خدا مجری فرامین الهی است بنابراین اگر از ولی خدا اطاعت نشود آن حکومت و مردم از حکومت عدل الهی خداوند فاصله گرفته و به فساد کشیده می شوند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: بر این اساس هرکس بخواهد ولایت اهل بیت(ع) را بپذیرد درابتدا باید به مقام آنها معرفت داشته باشد و در مورد پذیرش ولایت امام زمان(عج) نیز معرفت لازمه پذیرش ولایت ایشان است.

شیرازی با تأکید بر اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها به دلیل معرفت به مقام اهل بیت(ع) و امام عرص خود یعنی امام رضا(ع) ولایت ایشان را پذیرفتند و به الگوی ولایتمداری تبدیل شدند، گفت: شیعیان هم برای اینکه برای سایر انسان ها در ولایتمداری الگو و اسوه باشند در وهله اول مانند حضرت معصومه سلام الله علیها باید نسبت به جایگاه اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) معرفت پیدا کنند.

وی با بیان اینکه همانطور که گفته شد لازمه بقای انقلاب و حاکمیت دینی ولایت مداری است، یادآور شد: برای اینکه از انقلاب اسلامی و حاکمیت دینی محافظت کرده و آن را بستر انقلاب جهانی امام عصر(عج) قرار دهیم لازم است که در ابتدا به مقام امام عصر(عج) و نایب برحق ایشان یعنی ولی فقیه معرفت پیاده کرده و این معرفت را چراغ راه حرکت خود به سوی این بزرگوران و حمایت از آنها قرار دهیم.

انتهای پیام/۱۱۲