امام جمعه قم گفت: : نگاه اصلی و کلان در هیئت باید به گونه ای باشد که جذب حداکثری صورت بگیرد و همه افراد با هر گونه سلایق شخصی در چارچوب اصول پذیرفته شده اسلام و نظام با همدیگر در راستای تعظیم شعائر فعالیت کنند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در نشست هم اندیشی تشکیل هیئات مذهبی در مصلی قدس قم گفت: برای تشکیل یک هیئت مذهبی فراگیر باید جلسات همفکری بیشتر شود و مسئولین هیئات و فعالان فرهنگی در این زمینه با همدیگر تعامل بیشتری داشته باشند.
امام جمعه قم با اشاره به یکی از اهداف طرح شده در جلسه مبنی بر تکریم از شهدای مدافع حرم گفت: کاری که مدافعان حرم  انجام می دهند شبیه دوران دفاع مقدس است که در دفاع از کشور از همه استان ها و از تمامی اقوام و مذاهب اسلامی و حتی مسیحیان شرکت کردند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: اقدامات مدافعان حرم، یک حرکت بین المللی اسلامی جهت دفاع از ارزش ها و حریم ولایت است و رویکرد جمهوری اسلامی نیز یک رویکرد بین المللی اسلامی است.
آیت الله سعیدی اظهار داشت: فعالیت های هیئات مذهبی باید بر محور سید الشهداء باشد و کیفیت جلسات و محتوا باید به گونه ای باشد که خروجی مناسب داشته باشد که این مساله می تواند هم به جذب مخاطب کند و هم پایداری جلسات را تضمین کند.
وی در ادامه با اشاره به اتحاد هیئات مذهبی گفت: اگر هیئات مذهبی در یک زمان  و یک مکان خاص با همدیگر جمع و متحد شوند کیفیت کارها بیشتر می شود.
امام جمعه قم خاطر نشان کرد: نگاه اصلی و کلان در هیئت باید به گونه ای باشد که جذب حداکثری صورت بگیرد و همه افراد با هر گونه سلایق شخصی در چارچوب اصول پذیرفته شده اسلام و نظام با همدیگر در راستای تعظیم شعائر فعالیت کنند.
ضرورت اهداف تشکیل یک هیئات مذهی فراگیر در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص چگونگی شاکله یک هیئت، الگو سازی برای دیگر هیئات مذهبی استان ها، پرداختن به مقاومت انقلابی و تکریم از شهدای مدافع حرم، استفاده از پتانسیل حوزه علمیه و جامعه المصطفی العالمیه، استفاده از سخرانان و مداحان با ملیت های مختلف جهت بازتاب برون مرزی از جمله نکاتی بود که توسط نمایندگان هیئات مذهبی و فعالان فرهنگی حاضر در جلسه در ابتدای نشست بیان شد.
انتهای پیام /۱۱۰