استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه همسر و مادر خوب بیش از اندازه به همسر و فرزندان خود تذکر نمی دهد، گفت: تذکر زیاد موجب می شود که دیگران به حرف انسان گوش ندهند؛ بنابراین یک همسر و مادر خوب نه زیاد تذکر می دهد و نه زیاد عصبانی می شود بلکه به موقع و به هنگام به افراد تذکر می دهد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم شاه جعفری در آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه نتیجه امر و نهی به شوهر در زندگی زناشویی دعوا و مشاجره است، افزود: چون جایگاه شوهر و پدر در خانواده بالاتر است اگر انسان حتی در مقابل پدر و همسر که روی صندلی نشسته روی زمین بنشیند، بهتر به حرف او گوش می دهد و بهتر می تواند خواسته خود را بیان کند.

وی افزود: برای اینکه بدانیم با پدر و همسر خود به چه شکل رفتار کنیم باید از حضرت زهرا(س) الگو برداری کنیم و زمان شناس باشیم.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: همسر، مادر و دختری که زمان شناس است در ابتدا بهترین زمان را برای حرف زدن انتخاب کرده و زمانی که طرف مقابل خسته است سعی می کند حرف نزند زیرا اصولا انسان ها در هنگام خستگی به حرف دیگری گوش نمی دهند.

شاه جعفری با بیان اینکه زن سیاست مدار بهترین زمان را برای حرف زدن با اعضای خانواده پیدا می کند، ادامه داد: بهترین زمان برای حرف زدن با دیگران در هنگام آرامش است.

وی افزود: انسان باید با مخاطب خود واضح سخن گفته و زمانی که طرف مقابل احساساتی است نباید با او سخن گفت زیرا این هیجانات بر روی گوش دادن و واکنش نشان دادن از سوی فرد مؤثر است.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید براینکه انسان باید از کلی گویی پرهیز کنند، تصریح کرد: بانوانی که کلی گویی کرده و واضح سخن نمی گویند هرگز به هدف خود نمی رسند.

شاه جعفری با اشاره به اینکه یک مادر و همسر خوب با فرزندان و شوهر خود آرام و شمرده نه با صدای خیلی بلند و نه با صدای خیلی کوتاه سخن می گوید، گفت: تند تند حرف زدن و با عصبانیت حرف زدن موجب می شود که دیگران منظور ما را به خوبی درک نکنند.

وی یادآور شد: همسر و مادر خوب بیش از اندازه به همسر و فرزندان خود تذکر نمی دهد چون تذکر زیاد موجب می شود که دیگران به حرف انسان گوش ندهند بنابراین یک همسر و مادر خوب نه زیاد تذکر می دهد و نه زیاد عصبانی می شود بلکه به موقع و به هنگام به افراد تذکر می دهد

انتهای پیام/۱۱۲/