استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه تقوی به معنای بر حذر داشتن تن از گناهان حتی گناهان کوچک است، گفت: پسندیده ترین لباس برای مؤمن لباس تقوی است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم زنجانی، در حرم مطهر با بیان اینکه یکی از زیباترین دعاهای امام سجاد(ع) در صحیفه صحیفه سجادیه این است که خداوند زینت متقین را بر ایشان بپوشاند، گفت: زین متقین همان تقوا است.

وی افزود: تقوا یکی از شروط صلاحیت است و امام علی(ع) در این زمینه می فرمایند: «تقوا و پر هیز از گناه کلید صلاح و شایستگی است» و به همین دلیل است که امام سجاد(ع) از خداوند می خواهند بر ایشان زینت متقین را بپوشاند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه در اینجا امام سجاد(ع) از خداوند می خواهند که لباس تقوا را برا ایشان بپوشانند، گفت: قرآن کریم در آیه ۲۶ سوره اعراف می فرماید« يا بَني‏ آدَمَ قَدْ أَنْزَلْنا عَلَيْکُمْ لِباساً يُواري سَوْآتِکُمْ وَ ريشاً وَ لِباسُ التَّقْوي‏ ذلِکَ خَيْرٌ ذلِکَ مِنْ آياتِ اللَّهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّکَّرُونَ» یعنی ای فرزندان آدم ، به یقین بر شما لباسی که عورت های شما را بپوشاند و لباسی که زیب و زیور شما باشد نازل کردیم ( مواد اولیه آن را در زمین آفریدیم و استعداد تهیه آن را به شما دادیم ) و البته لباس تقوی بهتر است؛ اینها از آیات و نشانه های خداوند ( برای مردم ) است ، باشد که متذکر شوند.

خانم زنجانی با بیان اینکه کلمه لباس درباره هر چیزی که قبیح انسان را می پوشاند به کار برده می شود و تقوی عبارت است از این است که آدمی خود را در پناهی قرار دهد تا به شری که از آن می ترسد، دچار نشود.

وی افزود: تقوا مانند لباس سراسر تمام وجود آدمی را زیر پوشش خود می برد و چون پناهگاه مطمئنی است افراد با ایمان را از خطر مصون می دارد.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: تقوی ملکه نفسانی است و حالت ثابت روحی است و افراد با ایمان بر اثر مراقبت و تمرین در اطاعت و بندگی خداوند و اجتناب ازمعاصی و گناهان به سرمایه گرانقدر تقوا دست می یابند.

انتهای پیام/۱۱۲