استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه قرآن کریم مهم ترین عامل رشد انسان را نماز عنوان می کند، گفت: مهم ترین رکن برای تربیت انسان های صالح بر این اساس نماز است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم زنجانی امروز در محفل ترتیل خوانی خواهران که در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها برگزار شد، با بیان اینکه روش تربیت فرزند صالح این است که فرزندان خود را با نماز انس دهیم، گفت: قرآن کریم نماز را کارخانه انسانی سازی عنوان می کند.

وی با اشاره به اثرات تربیتی نماز تصریح کرد: کسی که نماز می خواند تنها در پیشگاه خداوند می ایستد و چنین انسانی هرگز حاضر نمی شود که رو به قبله دیگر به غیر از خدا ایستاده و رکوع کند.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: انسانی که اهل نماز است، خمس و زکات اموالش را پرداخت می کند و می داند که با لقمه حرام و مال خمس نداده نمی توان نماز خواند و انسان از اقامه نماز محروم می شود.

خانم زنجانی اظهار کرد: فرزندی که نماز خوان است حرمت والدین خود را نگه داشته و بی حیایی و بی عفتی نمی کند زیرا می داند که این عمل منافی نماز خواندن است و سعی می کند از سر تا نوک پا نماز خوان باشد.

وی افزود: براین اساس اگر فرزندان خود را نماز خوان کنیم به تمامی اهداف تربیتی دست یافته ایم و باید دقت کرد که به زور نمی توان کسی را نماز خوان کرد بلکه روش دعوت به نماز پایبندی به نماز است و اگز فرزندان ما اثرات مثبت نماز را در ما ببینند حتما نماز خوان خواهند شد.

استاد حوزه علمیه خواهران ریشه تمامی گرفتاری های جامعه امروز را عدم پایبندی به نماز عنوان کرد، گفت: جوانی که نماز خوان باشد حریم عفت را رعایت کرده و با نامحرم ارتباط بر قرار نمی کند.

خانم زجانی اظهار کرد: متأسفانه خانواده ها به آن اندازه که به خوراک، پوشاک و لوازم تحصیل فرزند خود توجه می کنند به نماز خوان کردن فرزندان خود بی توجه هستند.

وی یادآور شد: تا وضعیت اقامه نماز در جامعه سرو سامان نباید فرهنگ جامعه درمان نخواهد شد.

انتهای پیام/۱۱۲