معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: فعالیت پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) در مباحث تفسیر المیزان به صورت تخصصی با استفاده از اساتید فن در حال انجام است.
به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین فلاحی، در جمع مدیران آستان مقدس گفت: معاونت فرهنگی با چهار مدیریت مجزا و مختلف فعالیت می کند و در این راستا تمام تلاش خود را به کار گرفته است که فعالیت های خود را در راستای افزایش بینش اسلامی و ارتقاء فرهنگ دینی و همچنین تاثیر گذاری در روحیه زائرین داشته باشد.
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: فعالیت های قرآنی به صورت مستمر و گسترده در مدیرت مرکز قرآن و حدیث با برگزاری دوره های آموزشی به صورت حضوری و غیر حضوری در موضوعات حفظ، روخوانی و روانخوانی، تفسیر و ترجمه ومفاهیم و…درحال انجام است.
وی خاطر نشان کرد: تشکیل گروه های قرآنی، علوم و فنون قرائت قرآن، فعایت فرهنگی در واحد خواهران، برگزاری جلسات مراسمات و محافل عمومی و مراسمات ویژه بانوان از جمله فعالیت های فرهنگی در این بخش ها بوده است.
حجت الاسلام فلاحی اظهار داشت: برگزاری حلقه های معرفت، برگزاری جشن طلیعه بندگی برای دختران و پسران، فعالیت در موزه و فعالیت های هنری و… در سال ۹۵ به طور مفصل و گسترده در ادارات تابعه معاونت فرهنگی انجام شده است.
وی در ادامه گفت: فعالیت مرکز اسناد نیز در راستای تنظیم و ساماندهی اسناد، اصلاح اطلاعات در سامانه اسناد، ایجاد آرشیو دیجیتال اسناد و…در این اداره در سال ۱۳۹۵ با جذب نیروهای متخصص پیگیری و به نتیجه رسیده است.
معاون فرهنگی حرم کریمه اهل بیت(ع) اظهار داشت: در کتابخانه نیز تحولات بزرگی رخ داده و باتوجه به افتتاح ساختمان جدید کتابخانه، غنی سازی، فهریت نویسی، اصلاح ساختاری و محتوایی قفسه ها و مخازن و تجهیز کتابخانه های اقماری آستان مقدس و… در سال ۹۵ انجام شده است.
حجت لاسلام فلاحی با اشاره به فعالیت پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) گفت: فعالیت این مرکز علمی در مباحث تفسیر المیزان گسترش و به صورت تخصصی با استفاده از اساتید فن در حال انجام است و اقدامات بسیار خوبی در این حوزه صورت گرفته است.
وی در پایان با اشاره به برپایی نمایشگاه های مختلف و اجرای مراسمات ویژه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: از جمله اقدامات بسیار خوب و تاثیر گذار در آستان مقدس، برپایی نمایشگاه های مختلف توسط روابط عمومی و تبلیغات بوده و در این راستا نیز مراسمات خاص و ویژه ای به همت این عزیزان در روابط عمومی و اداره زائران غیر ایرانی در آستان مقدس برگزار شده است.