استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه باید تکلیف دینی خود را به موقع و درست انجام دهیم، گفت: برخی از مسؤولان تکالیف خود نسبت به امام خمینی(ره) را به خوبی انجام نداده‌اند؛ رهبر معظم انقلاب در جایگاه امام قرار گرفته و کشور را به سمت تکلیف سوق می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری ظهر امروز در جمع زائران حرم مطهر در شبستان امام خمینی(ره) از معنای تثقلین در وصیتنامه پیامبر اسلام(ص) یاد کرد و گفت: اگر به این وصیتنامه گوش می‌کردند اهل بیت(ع) در سخت‌ترین شرایط قرار نمی‌گرفتند، یتیم‌ها از گرسنگی ناله نمی‌زدند و قرآن مهجور نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه بررسی وصیتنامه‌های ائمه اطهار(ع) باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: اگر وصیتنامه امام خمینی(ره) به درستی در اجرا می‌شد، اکنون این همه مشکلات در جامعه اسلامی نداشتیم.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) هوای نفس نداشت و برای رضای خداوند متعال دلسوز ایران و مردم بود به همین علت توانست از نیروی مردم استفاده کند.‌

وی ادامه داد: نسل امروز فقط از مشکلات کشور خبر دارند و کمتر بزرگی و افتخارات را می‌بینند به همین علت باید از امام خمینی(ره) برای آنها گفته و به آنها اثبات کنیم که ایران اسلامی توانست با تکیه بر توان مردم و لطف الهی مقابل کشورهای مختلف ایستادگی کند.

ماندگاری با اشاره به اینکه در کلام امام خمینی(ره) «رمز پیروزی ما کلمه توحید و توحید کلمه بود»، گفت: برخی از مسؤولان، عمامه به سرها و مردم این وصیتنامه را فراموش کرده‌اند؛ کلمه توحید به معنای این است که روحانیون، مسؤولان و مردم همه بدانند که اگر ۱۲۴ هزار پیغمبر هم گردهم آیند هیچ اختلافی وجود ندارد اما چرا باید در جامعه اسلامی این اختلافات دیده شود.

وی اضطراب را یکی از عذاب‌های دنیایی برشمرد و یادآور شد: دوری از کلمه توحید سبب عذاب دنیایی شده؛ ای کاش مسؤولان در گزارش‌های خود بگویند خداوند ما را کمک کرده است، همانطور که امام خمینی(ره) نیز بارها فرمودند به لطف خدا در جنگ و انقلاب پیروز شدیم.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با تاکید بر اینکه باید نعمت‌ها و موفقیت‌های خود را به خداوند متعال نسبت دهیم، تصریح کرد: امام خمینی(ره) قدرتمندان منطقه را می‌شناخت اما به علت اینکه خداوند در چشم او بزرگ بود و دیگران کوچک بودند توانست به عنوان بزرگ‌ترین رهبر سیاسی مذهبی دنیا، مقابل ستم‌گران ایستادگی کند.

وی با اشاره به اینکه اختلاف، بدن پیامبر اسلام(ص) را در قبر لزاند، عنوان کرد: اکنون کشور از اختلاف ضربه می‌خورد چرا که هر فردی می‌خواهد پرونده دیگری را اعلام کند، این عملکردها در مسیر امام خمینی(ره) نیست.

ماندگاری با بیان اینکه دانشگاهیان و حوزویان نباید یکدیگر را تحقیر کنند، خاطرنشان کرد: جناح‌های سیاسی باید باور کنند که آمریکا و کشورهای استکبار می‌خواهند سر به تن هیچ جناحی سیاسی نباشد، اگر تنها باشیم شکست می‌خوریم اما اگر در کنار یکدیگر قرار گیریم نمی‌توانند کاری انجام دهند؛ اگر کسی از فردی مدرکی دارد باید آن را به قوه قضاییه ارائه دهد، طرح این موارد در صدا و سیما و رسانه‌ها فقط سبب اختلاف و ناامیدی جامعه می‌شود.

این استاد برجسته حوزه از افزایش اختلافات مذهبی با ایجاد گروه‌های تکفیری توسط دشمن یاد کرد و ادامه داد: دشمن تلاش کرده است تا مسلمانان را مقابل یکدیگر قرار دهد تا بتواند به اهداف خود برسد در حالی امام خمینی(ره) روز قدس و هفته وحدت را مطرح کردند تا امت اسلام در کنار یکدیگر قرار گیرند؛ وحدت به معنای شیعه شدن سنی‌ها یا برعکس نیست بلکه فقط در کنار یکدیگر قرار گرفتن مقابل دشمنان واحد است.

وی با بیان اینکه در برائت از دشمنان اهل بیت(ع) نباید نام شخصی را فریاد بزنیم، گفت: زیارت عاشورا برترین متن در برائت از دشمنان است.

ماندگاری با تاکید بر اینکه باید تکلیف دینی خود را به موقع و درست انجام دهیم، اضافه کرد: برخی از مسؤولان تکالیف خود نسبت به امام خمینی(ره) را به خوبی انجام نداده‌اند؛ رهبر انقلاب اسلامی در جایگاه امام قرار گرفته و کشور را به سمت تکلیف سوق می‌دهند.

انتهای پیام/۱۱۵