مرتل آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به اینکه ورود به زندگی قرآنی مقدمه می خواهد، گفت: دروازه ورود به زندگی قرآنی نماز اول وقت و احترام به والدین است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، اگر در ماه ربیع القرآن به شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها سری بزنی، صوت دل انگیز  و داوودی قرآن تو را از خود بی خود می کند.

یکباره از زمین کنده می شوی و با پای روح در آسمان سیر می کنی.

اگر دلتنگ بهشت باشی می توانی با نسیم دل انگیز قرآن بهشت بی کران را خدا را به نظاره بنشینی و می توانی در پناه این کلام شور انگیز ۱۴۰۰ سال تاریخ اسلام را در یک لحظه نظاره گر باشی.

می توانی در غار حراء با رسول خدا(ص) اقراء بخوانی، با امام علی(ع) خیبرشکن و بدر شکن شوی، می توانی در شب ولادت زهرای مرضیه(س) حاضر شوی و  هلهله فرشتگان را ببینی ومی توانی با رسول خدا(ص) به غدیر رفته و مقام ثقلین را درک کنی.

و با هر آیه ای که خوانده می شود معراج تو به آسمان صعود بیشتری می گیرد و می توانی در بیت المقدس پشت سر رسول خدا(ص) و تمام انبیای نماز بخوانی

به خود که می آیی می بیین صوت دل انگیز قرآن هر وحوشی را عاقل می کند و این عقلانیت در پناه قرآن کلید عروج به سوی ملکوت اعلی علیین است.

این صوت نه تو را که شیعه ای و محب اهل بیت(ع)؛ بلکه هر زائری را که از نعمت گوش برخودار باشد اعم از هندو ، مسیحی بودایی به خود می آورد و تو در پرتو این صوت می توانی مقام از حسن پروردگار عالمیان را درک کنی

به سراغ قاری و مرتل این صورت داودی رفتم و از او خواستم بگوید که چه شد قاری قرآن شد؟

فاطمه السادات سیدی به من می گوید که حضور در کنار مادر و خانواده ای عامل و آشنا به قرآن و نماز اول وقت و احترام به پدر و مادر او را به این صوت دلنشین و دل انگیز رسانده است.

از او می پرسم که این صوت هر کسی را مدهوش می کند پس در قاری و مرتل خود چه تأثیر دارد، می گوید قرآن آدمی را دگرگون می کند و در ذره ذره وجود آدمی نفوذ کرده و تن تشنه آدمی را به معرفت سیراب می کند.

خانم سیدی می گوید اگر زیاد قرآن بخوانی و زیاد در بطن های قرآن غور کنی می توانی به باطن و حقیقت این کتاب برسی و زمانی که به بطن می رسی، می شوی اسوه و الگوی رفتاری قرآن در جامعه به گونه ای که نا خودآگاه با رفتار خود قرآن را بازتاب می کنی و این رحمت و برکتی از جانب پرودگار است.

او یادآور می شود: که اگر جوانی می خواهد حلاوت و شیرینی حضور در ملکوت بی انتهای خداوند را لمس کرده و به لذت فراتر از لذت های زمینی برسد باید با قرآن مأنوس شود زیرا انس با قرآنی کام انسان را به گونه ای شیرین می کند که حتی آبدارترین میوه های جهان چنین حلاوت و شیرینی را در کام انسان به ارمغان نمی آورند شیرینی که از عالم خاک نیست و از عالم ملکوت بوده به همین دلیل فانی نیست و ابدی است و انسان در پناه قرآن می تواند کام خود را به شیرینی ها بهشتی شیرین کرده و در زمین خدا قلب خود را در چشمه کوثر شست وشو و جلا دهد فقط باید دقت کرد که شیرینی و حلاوت مقدمه می خواهد و مقدمه آن نماز اول وقت و احترام به دو فرشته زمینی یعنی پدر و مادر است.

فاطمه السادت سیدی انس با قرآن را معرج آدمی از عالم خاک به عالم افلاک عنوان می کند و می گوید این معراج معراجی است که با تلاوت قرآن اوج می گیری در سرانجام به فنای فی الله می رسی.

انتهای پیام/۱۱۲