استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اثرات لقمه حرام در زندگی انسان گفت: لقمه حرام نه تنها زمینه تربیت نسل را از بین می برد بلکه خطر انحراف در نسل آدمی را فراهم می کند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم رییس میرزایی، در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها، با اشاره به اینکه یکی از مقدمات تربیت اسلامی لقمه حلال است، گفت: اگر لقمه انسان حلال نباشد این لقمه حرام به مرور زمان نه تنها قابلیت استفاده در مسیر الهی را نداشته بلکه موجب قساوت قلب آدمی خواهد شد، به گونه ای که کلام حق در او نفوذ ناپذیر خواهد بود.

وی افزود: علت اینکه در کربلا مسلمانان، همان کسانی که از جایگاه امام حسین(ع) در نزد رسول خدا(ص) آگاهی داشتند بر این امام بزرگوار شمشیر کشیدند و ایشان را به شهادت رساندند بنابر فرموده خود امام حسین(ع) این بود که این افراد شکم های خود را از حرام پر کرده بودند به همین دلیل کلام حق در آنها تأثیری نداشت.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید براین که اضافه بر حلال بودن لقمه ، مادران باید دقت داشته باشند که همواره غذا را در ظرف های سر پوشیده نگه داری کنند، اظهارکرد: این موضوع به این علت که غذا از هر گونه آلودگی به حرام حفظ شود.

رییس میرزایی با تأکید بر اینکه حلال بودن و حرام بودن لقمه به صورت مستقیم در تربیت کودک اثر گذار است، گفت: مهلک ترین سم برای انسان لقمه حرام است زیرا لقمه حرام نه تنها زمینه تربیت را از بین می برد بلکه در نسل انسان نیز اثر گذار بوده و نسل انسان را به انحراف و نابودی می کشاند.

وی با بیان اینکه انسان به دو روش اصلاح یافته و در صراط مستقیم قرار می گیرد ، تصریح کرد: اولین روش خوردن لقمه حلال و دیگری خواندن نماز اول وقت است.

استاد حوزه علمیه خواهران عامل دیگر اثرگذار در تربیت فرزندان را احترام به پدر و مادر عنوان کرد و گفت: رضایت و دعای خیر پدر و مادر در تربیت فرزندان و عاقبت به خیری آنها بسیار مؤثر است.

وی افزود: برای اینکه فرزندان صالحی داشته باشیم باید در کنار اینکه به فرزندان خود لقمه حلال می دهیم برای عاقبت به خیری آنها نیز دعا کنیم.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه  والدین باید دقت کنند که لقمه حرام لذت عبادت را از انسان گرفته و انسان را از سخن حق روی گردان می کند، گفت: تلاش برای کسب رزق حلال و تأمین معاش خانواده واجب است و همچنین خانواده مقید در کنار تلاش برای کسب رزق حلال سعی می کنند خمس و زکات اموال خود را نیز به موقع پرداخت کنند تا لقمه و اموال آنها حلال باشد.

انتهای پیام/۱۱۲