به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، یادواره بانوان شهیده عصر امروز با اجتماع بزرگ بانوان فاطمی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار شد.

یکی از اساتید حوزه علمیه قم در جمع بانوان حاضر در این یادواره با اشاره به اینکه حضرت زهرا سلام‌الله علیها نخستین شهید راه امامت و اسوه ولایت مداری و امام شناسی برای بشریت در طول تاریخ هستند، اظهار کرد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها با وجود اینکه تنها و باردار بودند هنگامی که لازم شد برای حمایت از امام زمان خویش در میدان حاضر شده و امام خود را تنها نگذاشتند.

حجت‌الاسلام محسن ولدی عباسی افزود: حضرت زهرا سلام‌الله علیها از امام علی علیه‌السلام نه به عنوان همسر بلکه به عنوان امام دفاع کرده و در راه دفاع از حریم امامت به شهادت رسیدند.

وی با تأکید براینکه حضرت زهرا سلام‌الله علیها ضمن پاسداری از حریم ولایت، فرزندان ولایتمداری را نیز تربیت کردند، تصریح کرد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها نه فقط برای زنان بلکه برای تمام مؤمنان . زن و مرد در طول تاریخ اسوه و الگو هستند و جامعه ولایتمدار در تمامی عرصه‌ها باید از ایشان تبعیت کند.

عباسی ادامه داد: جامعه‌ای می‌تواند مسیر رستگاری و تعالی را بپیماید که ولایت مدار و امام شناس باشد؛ زیرا جامعه‌ای اگر نمازخوان باشد، روزه بگیرد، حجاب و حق هم را رعایت کند؛ اما ولایت اهل‌بیت(ع) را نداشته باشد این جامعه، جامعه رستگاری نخواهد بود.

وی با بیان اینکه ملاک ولایتمداری عمل است، اظهار کرد: ولایتمداری یعنی اینکه انسان در تمامی مراتب مانند امام خویش باشد، یعنی در فکر همان‌گونه تفکر کرده و باور کند که امامش به آن شکل فکر می‌کند و در حس نیز همان چیزهایی را احساس کند که امامش احساس می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اگر فکر و حس ما شبیه امام نباشد به این معناست که از ولایت امام فاصله گرفته‌ایم و باید با توسل خود را به دامان ولایت اهل‌بیت علیه‌السلام بازگردانیم.

عباسی تصریح کرد: اگر محبت انسان نسبت به ولی خدا اوج گیرد به همان میزان فکر و حس آدمی نیز از ولی و امام زمان(عج) تبعیت می‌کند؛ بنابراین فکر و حس انسان اگر مستقیماً از امام تبعیت کند رفتار و عمل انسان نیز از امام تبعیت خواهد کرد که این امر نشان دهنده ولایتمداری عملی انسان از امام است.

وی یادآور شد: بانوان فاطمی به تبعیت از حضرت زهرا سلام‌الله علیها باید فرزندان ولایتمدار تربیت کنند و مقصود از تربیت فرزندان ولایتمدار این است که مادران فرزندان خود را به شیوه‌ای تربیت کنند که فرزندانشان با امام زمان خویش احساس نزدیکی و انس کرده و در عمل و رفتار و حتی تفکر از امام زمان خویش تبعیت مستقیم داشته باشد.