عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خصایص مؤمنان واقعی گفت: مؤمن واقعی از جریانگرایی تعصبی که برگرفته از فرهنگی جاهلی است بر حذر است تا جایی که امام علی(ع) غیرت و پیروی از تعصبات کور شخصی و جاهلی را از خطرات شیطان توصیف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم امروز در آیین بیان درس های قرآنی که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد، برگزار شد، با بیان این که در روحیه مومنان سستی در برابر دشمن راه ندارد، گفت: در سوره محمد آیه ۳۵ خداوند متعال به تتشریح اهمیت اقتدار و ایستادگی در برابر دشمنان اشاره فرموده است.

وی افزود: امام علی(ع) در توصیف اهمیت مقاومت در برابر دشمن می فرماید«بدانيد كه عمل شما در ديد خداست و شما با پسر عم رسول خدا(ص) همراه هستيد، پس حمله را پى در پى كنيد، و از فرار كردن شرم نماييد، زيرا فرار از جنگ ننگ نسلها، و آتش فرداى قيامت است؛ از جدا شدن روحتان از بدن در جهاد خوشحال باشيد، و آسان به سوى مرگ حركت کنید. بر شما باد به اين لشگر متراكم دشمن، و خيمه هاى افراشته به طناب، ميان آن خيمه را بزنيد، كه شيطان در جانب پايين آن پنهان است، براى برجستن دست به پيش داشته، و براى فرار پا پس نهاده. براى نمودار شدن پايه حق هر چه سخت تر قصد دشمن كنيد، كه (شما انسانهاى برتريد و خدا با شماست و پاداش شما را هيچ نمى كاهد)».

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: توجه به فرصت ها و اهتمام در استفاده از آن را یکی از حیاتی ترین درس های تربیتی مؤمن دانست و ابراز داشت: نقش تربیتی توجه و اهتمام مؤمن به فرصت ها، از اتلاف بیهوده وقت جلوگیری می کند؛ بر این مدار یکی از آموزه های قرآنی که مؤمن باید به آن توجه داشته باشد اهتمام به اوقات و فرصت ها است که در حال زوال هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به این که مؤمن در دیدگاه قرآن از تعصبات کور به دور است، ادامه داد: مؤمن از جریانگرایی تعصبی که برگرفته از فرهنگی جاهلی است بر حذر است تا جایی که امام علی(ع) غیرت و پیروی از تعصبات کور شخصی و جاهلی را از خطرات شیطان توصیف کرده است.

وی  با اشاره به آیه ۳۶ سوره احقاف، اظهار داشت: اراده بلند مهمترین تاثیر را در بالا بردن صبر مومنان دارد؛ بر این اساس هدف والای رسول گرامی اسلام بر مدار اراده مستحکم ایشان سختی های دوران رسالت را برای امت اسلام هموار ساخته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به سختی های دوران رسالت رسول گرامی اسلام اشاره کرد و گفت: رسول اکرم(ص) سختی های زیادی را در جریان تبلیغ دین مبین اسلام متحمل شد تا جایی که در تاریخ ثبت شده است که حضرت در هتاکی های مختلف جراحات برداشته و برخی از اصحاب و یاران با وفای حضرت زیر شکنجه های سخت دشمن جان باختند و به مقام عظیم شهادت نائل شدند.

وی با اشاره به اوضاع سیاسی ایران تصریح کرد: امروز حاکمی عادل، با درایت و شجاع امور امت اسلام را بر عهده دارد بر این اساس بر امت اسلام لازم است که در برابر استکبار جهانی در احقاق حقوق خود شجاع بوده و هیچ سستی را در خود راه ندهند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند«نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلغان اسلام قرار داده. کِی چنین چیزی در اختیار شما بود؛ امروز یک طلبه‌ی فاضل در تلویزیون می‌نشیند نیم ساعت حرف میزند، ده میلیون، بیست میلیون مستمع از روی شوق به حرف او گوش میدهند. کی چنین چیزی برای من و شما در طول تاریخ روحانیت، از اول اسلام تا حالا، وجود داشته؛ این اجتماعات بزرگ کی وجود داشت؛ این نمازجمعه‌ها کِی وجود داشت این همه جوان مشتاق و تشنه‌ی معارف کِی وجود داشت؛ امروز این جوانهای دانشجو و غیر دانشجو را که مشاهده می کنید حالا من دانشجوها را میگویم همه‌شان تقریباً و تغلیباً مشتاقند از مفاهیم اسلامی و معارف اسلامی چیزهائی را بشناسند و چیزهائی را بفهمند و سر در بیاورند.»

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم مؤمن را معتقد به امر الهی توصیف کرد و یادآور شد: مؤمن از هرگونه ظن و بدگمانی نسبت به خدا و مؤمنان بر حذر است تا جایی که ترس، بخل و حسادت از زمینه های ظن و بدگمانی توصیف شده اند.

انتهای پیام/۱۱۲