رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قم گفت: چابک بودن سیستم دانشگاه، تعریف و تصویب رشته های جدید بر اساس نیاز جامعه، ارتباط مستمر این دانشگاه با دستگاه های اجرایی و نهاد عمومی از ویژگی های خاص دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، دکتر محمد حسن نادری در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال ۱۳۷۱ تاسیس شده است  و از شاخصه های کلی این دانشگاه مهارت محور و شغل محور بودن آن است که در کنار تبیین مبانی نظری علوم به کارآفرینی توجه جدی دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قم افزود: بیش از ۵۰۰ هزار دانشجو در ۳۱ استان کشور با بیش از هزار مراکز آموزشی در حال آموزش مبانی علوم در این دانشگاه جامع هستند و در استان قم نیز ۱۸ مرکز با ۶هزار دانشجو در رشته های فرهنگ و هنر، کشاورزی، صنعتی و مدیریت در حال فعالیت است.

دبیر سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطر نشان کرد: چابک بودن سیستم دانشگاه، تعریف و تصویب رشته های جدید بر اساس نیاز جامعه ، ارتباط مستمر این دانشگاه با دستگاه های اجرایی و نهاد عمومی از ویژگی های خاص این مجموعه است که توانسته است در کنار آموزش علوم، دوره های کوتاه مدت پودمانی را بر اساس نیاز جامعه برگزار نماید.

وی در ادامه با اشاره به روند تعریف و تصویب رشته ها در این دانشگاه گفت: تعریف و تصویب رشته ها بر اساس نیاز جامعه صورت می گیرد و تربیت نیروهای ماهر در کنار آموزش علوم و در عین حال، بستر سازی مناسب برای ایجاد شغل انجام می شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قم افزود: در شهریور ماه امسال نیز، سیزدهمین جشنوراه قرآن و عترت برای دانشجویان، کارکنان و اساتید این دانشگاه در سراسر کشور برگزار خواهد شد و دبیری آن هم بر عهده واحد استان قم می باشد.

دکتر نادری خاطر نشان کرد: این دانشگاه تلاش می کند مثل گذشته از ظرفیت های قرآنی و معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها استفاده کند.

انتهای پیام /۱۱۰