استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه ازدواج باید آسان به موقع و به هنگام باشد، گفت: تبدیل شدن ضد ارزش به ارزش سن ازدواج را در جوانان افزایش داده است.

خانم مجیدی، استاد حوزه علمیه خواهران در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه افزایش سن ازدواج در جوانان نه تنها زمینه افزایش آسیب های اجتماعی و فسادهای مختلف را فراهم می کند بلکه موجب تحدید نسل و جمعیت نیز می شود، گفت: متأسفانه امروز ضد ارزش هایی مانند تجملات، مهریه های سنگین و جهیزیه های سنگین به ارزش تبدیل شده و همین ارزش های خلاف اسلام موجب شده که ازدواج سخت شده و جوانان از ازدواج امتناع کنند و در نتیجه سن ازدواج افزایش یافته است.

وی افزود: اگر ازدواج های آسان شود به یقین جوانان نیز به امر ازدواج تشویق خواهند شد بنابراین اگر می خواهیم مشکل ازدواج حل شود باید دختران و پسران خود را به گونه ای تربیت کنیم که با قناعت و ساده زیستی زندگی خود را آغاز کرده و زیاده خواه نباشد و این موضوع به ویژه در دختران از اهمیت برخوردار است.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه باید مهندسی فرهنگی ازدواج بر مبنای سیره اهل بیت(ع) باشد، تصریح کرد: فاصله گرفتن از سیره اهل بیت(ع) جوانان امروز را با مشکلات جدی مواجهه کرده است.

خانم مجیدی یادآور شد: به جای اینکه بخواهیم با مهریه های سنگین، جهیزیه های خیلی گران و برگزاری مراسم های مجلل زندگی مشترک را آغاز کنیم، جوانان می توانند با ساده زیسیت و چشم پوشی از این لوزام، زندگی خود را با عشق آغاز کرده و به جای هزینه های گزاف برای یک شب این هزینه ها را برای رهن منزل و اشتغال خود صرف کنند و اگر این موضوع در کشور به یک فرهنگی تبدیل شود جوانان به جای اینکه منظر اقدامات دولتی باشند به راحتی می توانند زندگی خود را آغاز کرده و زندگی موفقی داشته باشند.

انتهای پیام/۱۱۲