نخبگان و فرهیختگان آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) طی مراسمی با حضور جمعی از مدیران و مسؤولان این آستان مقدس گردهم آمدند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، گردهمایی نخبگان و فرهیختگان آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با حضور جمعی از مدیران و مسؤولان این آستان مقدس در سالن استاد شهید مطهری پژوهشکده علامه طباطبایی قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با تاکید بر اینکه این آستان مقدس در کنار فعالیت‌های فرهنگی امور آموزشی و پژوهشی را نیز دنبال می‌کند، تصریح کرد: تا کنون کتاب‌هایی با محتوایی مطلوب به همت بخش‌های مختلف آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها تهیه شده است.

حجت‌الاسلام صفر فلاحی از اهمیت فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی یاد کرد و گفت: فرهیختگان و نخبگان بسیاری در آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) حضور دارند که می‌توانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

همچنین تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها طی سخنانی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) در عید سعید غدیر خم خط رهبری را تا روز قیامت تعیین کردند و در این زمان که جاهلان جایی در این مسیر نداشتند به توطئه و فتنه پرداختند و نقشه‌های ترور و کشتار حضرت محمد(ص) را دنبال کردند اما نتوانستند به نتیجه برسند.

آیت‌الله سید محمد سعیدی با تاکید بر اینکه نکات نهفته فرمایشات پیامبر اسلام(ص) در خطبه غدیر باید استخراج و برای مردم تبیین شود، گفت: تا روز قیامت هر فردی رسالت تبلیغ ولایت را بر عهده دارد چرا که یکی از واجبات بر گردن پدرها و از جمله حقوقی که آنها نسبت به فرزندان خود دارند این است که باید موضوع ولایت و حقایق را بیان کنند هر چند این موضوع با اصل وحدت و انسجام نیز هیچ منافاتی ندارد.

در پایان این مراسم مدیر پژوهشکده علامه طباطبایی وابسته مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها از خدمت در نزد اهل بیت(ع) به عنوان یکی دیگر از راهکارهای رسیدن به تکامل نام برد و گفت: این توفیق قسمت هر فردی نمی‌شود اما اکنون خادمان آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) به این جایگاه والا رسیده‌اند.

حجت‌الاسلام علی‌اشرف عبدی با اشاره به اینکه در عرصه‌های آموزش و پژوهش به فکر، قلم، اندیشه، تدبیر، بیان و کلاس‌داری فرهیختگان آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) نیازمند هستیم، مطرح کرد: در حوزه پژوهش عرصه‌هایی وجود دارد که امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت ارزشمند فرهیختگان و نخبگان حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها در این عرصه‌ها بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/۱۱۵