مسؤول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها از آغاز دوره کوتاه مدت معارفی «در محضر عاشورا» با موضوع سبک زندگی حسینی با حضور خواهران و برداران در حرم مطهر خبرداد.

مریم شهبازی در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، با بیان اینکه عاشورا تنها یک واقعه نیست بلکه مکتبی برای درس آموزی و الگو برداری از سیره امام حسین(ع) است، گفت: سبک زندگی حسینی همان روش و منشی است که در عصر آخر الزمان انسان را از هجوم و آماج فتنه ها نجات می دهد.

وی افزود: عاشورا درس زندگی است بنابراین علاوه بر تبیین جنبه حماسی و مصائب کربلا برای مردم لازم است به شاخصه های سبک زندگی حسینی و اجرای این شاخصه ها به صورت عملی در زندگی مردم توجه ویژه شود.

مسؤول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله عیلها با بیان اینکه همه زمین ها کربلا و همه روزها عاشورا است، گفت: این جمله شاید به ظاهر یک جمله ساده باشد و عده زیادی آن را حفظ باشند اما نکته مهم در این جمله این است که مؤمن نه تنها در محرم و عزای ابا عبدالله الحسین بلکه در همه روزها باید پیرو و عمل کننده به شاخصه های سبک زندگی حسینی باشد.

شهبازی سبک زندگی حسینی را اسلوبی برای زیستن در همه قرن ها و اعصار عنوان کرد، افزود: در راستای تبیین ابعاد مختلف سبک زندگی حسینی مدیریت معارف قرآن و عترت اقدام به برگزاری دوره معارفی کوتاه مدت «در محضر عاشوار» با محوریت سبک زندگی حسینی کرده است.

وی افزود: تدریس این دوره را حجت الاسلام و المسلمین کیائی نژاد، نماینده رهبر معظم انقلاب در کشور ونزوئلا و از اساتید حوزه علمیه قم بر عهده دارند و این دوره از تاریخ ۹۶/۷/۱۷ الی ۹۶/۷/۲۰ از ساعت ۱۶تا۱۷:۳۰ در شبستان نجمه خاتون مدرس ۸ برگزار می شود.

مسؤول امور فرهنگی خواهران تصریح کرد: شرکت در این دوره برای عموم (خواهران و برادران) آزاد است و پس از برگزاری آزمون پذیرفته شدگان در دوره از سوی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها گواهینامه حضور در دوره را دریافت می کنند.

شهبازی یادآور شد: علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۳۷۱۷۵۵۶۱ تماس بگیرند.