استاد حوزه علمیه خواهران عاشورا را قیام نجات بخش برای تاریخ بشریت عنوان کرد، گفت: عاشورا مصداق عملی اعمال حج است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم وفادار روز گذشته در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها عاشورا را یک قیام فرا زمانی و فرامکانی عنوان کرد، گفت: بنابر تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی عاشورا تنها دین را احیا نکردن بلکه به تاریخ بشریت حیات دوباره بخشید.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه عاشورا تجلی عملی اعمال حج در عالم واقع است، گفت: در عاشورا امام حسین(ع) شیطان بزرگ را رمی کرد و با شهادت خود سنگی را به جانب شیطان و حکومت شیطانی پرتاب کردند که برای همیشه پایه های حکومت طاغوت را متزلزل کرد.

وی افزود: در کربلا و در روز عاشورا تنها کسانی که به عرفات و معرفت واقعی دست پیدا کرده بودند در حریم ولایت مانده و از امام حسین علیه السلام حمایت کردند و در کنار ایشان به شهادت رسیدند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: این در حالی است که در سپاه یزید حاجیان زیادی بودند که در مکه سر تراشیدند و قربانی کردند؛ اما چون به درک مراتب توحید و مقام ولایت نرسیده بودند با وجود اعمال حج در مقابل امام زمان خود ایستاده و در زمره طاغوتیان قرار گرفتند.

وفادار تصریح کرد: در سفر حج حضرت ابراهیم علیه السلام قرار بود حضرت اسماعیل علیه السلام قربانی شود اما این امر به رحمت الهی محقق نشد؛ در حالی که امام حسین علیه السلام در کربلا ۷۲ قربانی که هر کدام از آنها نفر جایگاهی مانند  حضرت اسماعیل علیه السلام داشتند را به عنوان قربانی تقدیم درگاه الهی کردند.

وی ادامه داد: چشمه زمزم بر حضرت اسماعیل علیه السلام جوشید در حالی که امام حسین علیه السلام در کنار آب که مهریه مادرشان بود تشنه کام به شهادت رسیدند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: بر همین اساس ثوای یک زیارت امام حسین علیه السلام برابر با چندین حج است در حالی که ثواب چندین حج برابر با یک زیارت امام حسین علیه السلام است.

وفادار خاطر نشان کرد: تا کسی به معرفت واقعی دست پیدا نکرده و مراتب توحید و ولایت را درک نکند نمی تواند در کنار امام زمان خویش قرارگرفته و به زیارت امام حسین علیه السلام مشرف شود زیرا امام حسین علیه السلام به مانند حاجیان به جای اینکه سر به تراشند در روز عاشورا در راه خدا از سر خویش گذشتند بنابراین ثواب یک زیارت امام حسین علیه السلام از چندین حج بالاتر است.

وی خاطر نشان کرد: زیارت قبر امام حسین علیه السلام اگر با معرفت و شناخت واقعی امام همراه باشد می تواند انسان را عاقبت به خیر کند و باید دقت کرد که زیارت امام حسین علیه السلام به اندازه ای اهمیت دارد که تمام پیامبران الهی از حضرت آدم تا حضرت خاتم آروزی زیارت بقعه و بارگاه امام حسین علیه السلام را داشتند و در روایت ها بیان شد که پیامبرانی مانند حضرت عیسی و حضرت موسی علیهما السلام به همراه فوجی از هزاران فرشته از صبح تا شام مقبره امام حسین علیه السلام را زیارت کردند.

استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: زیارت امام حسین علیه السلام نه تنها در زندگی دنیوی از انسان دستگیری کرده بلکه هزاران فرشته در هنگام مرگ زائر قبر امام حسین علیه السلام به بالین او آمده و از خداوند برای او طلب مغفرت و آمرزش می کنند.

انتهای پیام/۱۱۲