به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصوم سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین علی‌اصغر ظهیری روز گذشته در آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با اشاره به حدیثی از رسول خدا(ص) در مورد ائمه اطهار(ع) گفت: حضرت رسول(ص) زمانی که ائمه را به مردم معرفی می‌کنند می‌فرمایند که خداوند به وسیله آخرین امام مردم را مورد شدیدترین آزمایش و ابتلا قرار داده و آخرین امام در پس پرده غیبت قرار می‌گیرند.

وی افزود: امام صادق علیه‌السلام در یک روایت نورانی می‌فرمایند که امام زمان(عج) به پیامبران الهی شباهت زیادی دارند و از آن جایی که موعود امت هستند شباهت زیادی به حضرت موسی بن عمران(ع) دارند چرا که حضرت موسی نیز موعود امت خود بودند و فرعون برای جلوگیری از ولادت ایشان ۸۰ هزار زن را شکم درید.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: فرعون زمان امام حسن عسکری علیه‌السلام نیز برای اینکه از ولادت موعود در خانواده ایشان جلوگیری کند، امام را مورد مراقب شدید و در زندان قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین ظهیری خاطرنشان کرد: ولادت امام زمان(عج) مانند ولادت حضرت عیسی(ع) است و همانطور که آثار وضع حمل و حاملگی در چهره حضرت مریم(س) آشکار نبود در چهره حضرت نرجس خاتون(س) نیز آثار حاملگی و وضع حمل آشکار نبود.

وی با اشاره به اینکه هر چه شخصیت یک انسان کامل‌تر باشد به همان میزان محبان و دشمنان او زیاد می‌شوند، تصریح کرد: در مورد اهل بیت(ع) و ائمه معصوم(ع) نیز وضع به همین شکل است چرا که این بزرگواران انسان‌های کاملی بودند و در مورد امام زمان(عج) نیز وضع به همین شکل است یعنی همانطور که ایشان دوستان زیادی دارند دشمنان زیادی نیز در کمین حضرت بوده و خداوند به واسطه نجات ایشان از یوغ بیعت با طاغوت ایشان را در پرده غیبت قرار داده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه فرصت بندگی خدا و یاری امام زمان(عج) به راحتی برای ما فراهم شده است، گفت: در گذشته اینطور نبود و بسیاری از کسانی که به دنبال روایت احادیث و انجام دستورات ائمه معصوم(ع) بودند از سوی دشمنان مورد تهدید قرار گرفته و به ناگزیر خود را استتار می‌کردند و به همین دلیل است که بسیاری از راویان حدیث به مشاغلی که به آن مشغول بودند شهرت دارند.

وی افزود: امروزه فرصت نقل و عمل به احادیث اهل بیت(ع) برای ما وجود دارد به همین علت می‌توانیم با فراگیری احادیث اهل بیت(ع)، نشر این احادیث و عمل به آنها امام زمان(عج) را یاری کرده و در زمره مؤمنان به امام قرار گیریم و در آزمایش‌ها و فتنه‌های عصر آخرالزمان موفق شده و یاری‌گر امام عصر خویش باشیم.