به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد شب گذشته در جمع زائران حرم کریمه اهل‌بیت(س) در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه هیچ فردی نمی‌تواند حق ائمه اطهار(ع) و پیامبر اسلام(ص) را به صورت کامل ادا کند، اظهار کرد: بر اساس روایات مختلف برای اینکه بتوانیم بخشی از حق این بزرگواران را ادا کنیم باید نسبت به اذکار دینی اهتمام داشته باشیم.

وی با اشاره به جایگاه ماه شعبان در روایات و آیات مختلف اضافه کرد:‌ استغفار واقعی، حلالیت‌طلبیدن، پرداختن حق دیگران و صدقه دادن در این ماه به صورت ویژه مورد تاکید قرار گرفته است.

این استاد حوزه علمیه قم از دادن صدقه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌های عبادت خداوند متعال یاد کرد و گفت: بر اساس روایتی از امام صادق علیه‌السلام انسان صدقه را به صورت مستقیم در دست خداوند متعال قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه صدقه موجب رفع بلاها و مشکلات می‌شود، خاطرنشان کرد: گاهی میلیون‌ها تومان برای کارهای بیهوده هزینه می‌کنیم درحالی‌که بر اساس فرمایشات امام هفتم اگر انسان مال خود را در مسیر رضای الهی هزینه نکند باید دو برابر آن را خرج گرفتاری و گناه خود کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد از ذبح ده‌ها قربانی به همت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) به مناسبت نیمه شعبان برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج) یاد کرد و افزود: هر چند برخی افراد امکان پرداخت هزینه کامل یک قربانی را ندارند اما افراد در این طرح با پرداخت هر مبلغی در ذبح قربانی سهیم می‌شوند و جسم و خانواده‌های خود را بیمه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس روایات دینی فرد دور از انفاق وارد بهشت نمی‌شود، گفت: اگر فردی کافر باشد اما نسبت به انفاق و صدقه اهتمام داشته باشد از آتش جهنم دور نگه داشته می‌شود.

این سخنران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها از شب نیمه شعبان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های دینی یاد کرد و ادامه داد: اگر فردی در این شب به امام حسین علیه‌السلام سلام کند ثواب یک حج عمره برای او نوشته می‌شود، باید در این شب برنامه‌ریزی کنیم تا به صورت مستمر به دعا، مناجات و متسحبات بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه ولادت امام زمان(عج) شرافت خاصی به نیمه شعبان بخشیده است، گفت: ایشان از وضعیت محبان و شعیان خود بدون خبر نیستند، حضرت غم و اندوه شخصی ندارند اما به علت مشکلات، گناهان و مصیبت‌های شیعیان اندوهگین می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه بیشترین مشکلات جامعه با بداخلاقی‌های مختلف افراد در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ارتباط دارد، عنوان کرد: اولیای الهی و ائمه اطهار(ع) برای اصلاح اخلاق مردم در جامعه حضور یافتند.(p1)