سید موسی حسینی کاشانی در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب دین در قم، بر اساس سیاست گذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده بود، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت، جایگاه و محوریتی که حوزه های علمیه در این شهر دارند، سبب شد تا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور برگزاری نمایشگاه کتاب را در این شهر صادر کند.

وی با بیان اینکه مقدمات برگزاری نمایشگاه کتاب دین با تشکیل دبیرخانه دائمی این نمایشگاه پیش رفته است، افزود: اعضای شورای سیاست گذاری توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که تعدادی از فضلای حوزه علمیه بودند مشخص شد و بعد از برگزار جلسه های متعدد، نمایشگاه از تاریخ ۲۵ بهمن تا پنج اسفند در مصلی قدس شهر قم برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژگی های نمایشگاه کتاب اشاره و عنوان کرد: وجود مکانی با زیربنای ۱۳ هزار متر به ما اجازه افزایش غرفه می داد که همین امر سبب شد ۲۵۰ غرفه در نمایشگاه داشته باشیم.

وی حضور کشورهای عربی در نمایشگاه کتاب دین را مد نظر قرار داد و تصریح کرد: در بخش کتاب های عربی،  کشور های مانند عراق، لبنان، اردن و سوریه به صورت مستقیم و کشورهایی مانند عربستان، مصر و تونس به صورت غیر مستقیم در این نمایشگاه حضور داشتند.