به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، قاسمی ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر با اشاره به اینکه اعمال عبادی دارای باطن مثالی و عقلی هستند، گفت: باطن مثالی عبادت را می‌توان در عالم برزخ مشاهده کرد و در این عالم انسان تنها ظاهر اعمال عبادی را می‌بیند.

این استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه برزخ همان عالم قبر است، افزود: همان لحظه‌ای که انسان وارد قبر می‌شود درواقع وارد عالم برزخ شده و آنچه به عالم مثال مربوط است برای انسان در عالم برزخ قابل‌مشاهده خواهد بود و بر همین اساس مشاهده باطن اعمال عبادی در عالم برزخ برای انسان ممکن است.

وی بابیان اینکه در عالم برزخ تنها عمل صالح دستگیر انسان بوده و انسان را از عذاب نجات می‌دهد، تصریح کرد: یکی از اعمال صالح که در حکم جهاد زنان محسوب می‌شود خوب همسرداری است و قرآن کریم اجر صبوری بر بداخلاقی همسر را بهشت عنوان می‌کند.

قاسمی حفظ حجاب را از دیگر جهادهای زن مسلمان دانست، افزود: رعایت حجاب بستر پاکدامنی و عفاف را در جامعه اسلامی فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: ما در عصری زندگی می‌کنیم که دشمنان خدا، اسلام و انقلاب می‌خواهند با حربه آزادی، حجاب را در میان زنان ایرانی کم‌رنگ کنند تا بی‌حیایی و بی‌عفتی را رواج دهند اما زنان عاقل با توجه به آیات عفاف و حجاب که در سوره‌های احزاب و نور آمده است باید مطیع فرمان خدا باشند.

این کارشناس معارفی حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: چهره باطنی اعمال انسان‌هایی که برای رضای خدا کار می‌کنند بسیار نورانی و زیباست و چهره اعمال انسان‌هایی که برای غیر خدا اقدام به کار و فعالیت می‌کنند زشت و کریه‌المنظر است.

وی بابیان اینکه اعمال انسان هرگز در این عالم از بین نمی‌رود، گفت: اعمال انسان یک چهره ملکی، ملکوتی و عقلانی دارد که اگر بر اساس عقل و اصول الهی و زیر چتر ولایت باشد موردقبول درگاه الهی قرار می‌گیرد.

قاسمی توسل به ائمه معصوم(ع) را دیگر شرط پذیرش اعمال مؤمنان عنوان کرد، ادامه داد: امام رضا علیه‌السلام در یک حدیث نورانی می‌فرمایند «اگر کسی به ما خدمت کند تا جبران نکنیم آرام نمی‌نشینیم» این حدیث بیانگر این مطلب است که اضافه بر کسب رضای خداوند، توسل به ائمه اطهار(ع) در عصر غیبت از عوامل قبولی اعمال عبادی مؤمنان است.

وی در پایان سخنان خود اطاعت از ولایت‌فقیه و حرکت در مسیر ولایت را از دیگر عوامل قبولی اعمال در عصر غیبت عنوان کرد.(p2)