به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خداوند درآیات قرآن کریم می‌فرماید« إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ» ما سرنوشتی هیچ قومی را تغییر نمی‌دهیم مگر این‌که خود آن قوم سرنوشت خود را تغییر دهند.

علامه اقبال لاهوری این کلام وحی را در قالب شعر به این شکل بیان می‌کند که «خدا آن ملت را سروری داد که تقدیرش به دست خویش بنوشت* به آن ملت سرکاری ندارد که دهقانش برای دیگری کشت»

سؤال اساسی به استناد این بیت شعر و آیات قرآن کریم این است که سرنوشت و تقدیر یک ملت را چه کسانی می‌نویسند؟

همتی استاد برجسته حوزه علمیه خواهران در پاسخ به این سؤال، زنان و جوانان را تقدیر نویسان اصلی یک ملت می‌داند و بیان می‌کند که به همین استناد است که امام خمینی(ره) به جوانان وزنان به‌عنوان معماران یک تمدن توجه ویژه‌ای داشته و دامن زنان را معراج مردان می‌دانند، این استاد حوزه زنان و جوانان عصر ظهور را همانند جویبارها ورودهای خروشان و زلالی می‌داند که مسیر تمدنی بشر را تغییر می‌دهند.

وی می‌گوید: به علت همین نقش و جایگاهی که زنان و جوانان در پرورش یک تمدن دارند دشمن همواره توجه ویژه‌ای به جوانان و بانوان داشته و در طول تاریخ بشری برای انحراف تمدن‌ها سعی کرده که جوانان وزنان آن تمدن را به امور بیهوده سرگرم کند.

استاد حوزه علمیه خواهران بابیان اینکه اگر یک جامعه با طغیان زنان و جوانان مواجه شود سقوط خواهد کرد، اظهار کرد: خانواده بستر تربیت جوانان و زنان است و زنان و جوانانی که در بستر یک خانواده متدین تربیت‌شده و رشد کنند به صورت قطعی درختانی تنومند برای حفاظت از بدنه یک نظام و تمدن خواهند بود.

همتی دامن‌پاک مادران را محل تربیت زنان و جوانان مهدی یاور و مهدی باور دانست، افزود: زنان و جوانان عصر آخرالزمان و عصر ظهور نقش‌آفرین هستند و با حرکت، پویش و سرزندگی خود سعی می‌کنند جامعه و تمدن بشری را در مسیر توسعه و پیشرفت متحول کنند.

وی عمل‌گرایی نسبت به دین را مهم‌ترین شاخصه جوانان وزنان عصر ظهور عنوان کرد و ادامه داد: زنان عصر ظهور زهرایی سیرت و جوانان عصر ظهور علی‌اکبر منش هستند و سعی می‌کنند که در سیرت و تربیت نفس خود را شبیه‌ترین مردم به حضرت رسول خدا(ص) و ائمه معصومه(ع) کرده و همواره در تمامی عرصه‌ها سعی می‌کنند مانند حضرت علی‌اکبر(ع) باشند.

همتی یادآور شد: داستان زندگی حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام نشان می‌دهد که در عاشورا و حماسه همیشه جاوید کربلا دشمن تلاش زیادی کرد تا حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام را از امام حسین علیه‌السلام جدا کرده و میان ایشان و ولی خدا فاصله ایجاد کند؛ اما حضرت به‌واسطه تربیت و منش پاک هرگز حاضر نشدند امام و ولی خدا را به خاطر حفظ جان خود رسیدن به جایگاه و مقام در سخت‌ترین شرایط تنها بگذارند و جوانان امروز از جمله دختر و پسر باید منش حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام را راهبرد زندگی خود قرار دهند.