حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین وحید پور در گفت‌وگو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، با اشاره به اینکه ورود به فضای مجازی و استفاده از آن حرام نیست، گفت: آنچه در استفاده از فضای مجازی مورد تأکید شرع مقدس بوده، رعایت احکام مربوط به حلیت و حرمت است.

وی گذاشتن عکس بی‌حجاب بر روی پروفایل در شبکه‌های اجتماعی را از سوی بانوان امری حرام اعلام کرد، افزود: اگر بانوان تصاویر محجبه خود را بر روی پروفایلشان قرار دهند و این تصاویر به‌گونه‌ای باشد که ایجاد مفسده نکند، گذاشتن این تصاویر و عکس‌ها منع شرعی ندارد.

استاد حوزه علمیه قم بابیان اینکه معیار قرار دادن تصویر در فضای مجازی ایجاد مفسده و یا عدم مفسده انگیز بودن است، تصریح کرد: بانوان برای استفاده از فضای مجازی نیازی به اذن شوهر ندارند چراکه استفاده از فضای مجازی امری شخصی و خصوصی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین وحید پور بابیان اینکه بانوان برای قرار دادن تصاویر خود بر روی پروفایل فضای مجازی به‌شرط مفسده انگیز نبودن، نیاز به اذن و اجازه همسر ندارند، یادآور شد: ملاک استفاده از فضای مجازی حلیت و حرمت است و بانوان و تمامی اعضای جامعه باید از فضای مجازی استفاده درست و بهینه داشته باشند و تنها در صورت استفاده مفید و مناسب و به‌دوراز فساد است که فضای مجازی می‌تواند به‌عنوان یک فنّاوری زندگی را برای انسان آسان کند.(t2)