به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت السلام والمسلمین سید احمد مشرف عصر امروز در جلسه کرسی تلاوت که با حضورآیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) و امام جمعه قم در سالن محراب برگزار شد، با اشاره به فعالیت ها و اقدامات مرکز قرآن و حدیث در ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: برگزاری برنامه های ترتیل خوانی در سه بخش عمومی، نوجوانان و بانوان از جمله فعالیت های مرکز قرآن و حدیث در ماه مبارک رمضان خواهد بود.

وی افزود: برنامه ترتیل خوانی عمومی الگویی شایسته برای اعتاب مقدس، مساجد و… بوده است.

مدیرکل قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) به دیگر اقدامات انجام شده این مجموعه در ایام ماه مبارک رمضان اشاره و عنوان کرد: ۱۶ نفر از مرتلین برای قرائت قرآن کریم از سوی شورای عالی قرآن کریم برای ترتیل خوانی مورد ارزیابی قرار گرفته و تایید شده اند که ۱۱ نفر دیگر را نیز معرفی کرده و منتظر پاسخ شورای عالی قرآن کریم هستیم تا بتوانیم از این افراد در بخش ترتیل خوانی بهره مند شویم.

وی مقبولیت و جذابیت مردمی تلاوت ها را در انتخاب مرتلین اثر گذار دانست و خاطرنشان کرد: ترتیل خوانی نوجوانان هر روز با پنج نفر از مرتلین نوجوان در آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مشرف برگزاری ترتیل خوانی نوجوانان را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: از ۱۵۰ مرتلینی که اعلام آمادگی کرده اند بعد از بررسی های انجام شده، ۶۰ نفر انتخاب شده اند که این افراد در دوره های آمادگی، حضور پیدا کرده اند و از مجموع این ۶۰ نفر۲۰ نفر انتخاب شدند که در بخش ترتیل خوانی نوجوانان از آنان بهره مند خواهیم شد.

وی تصریح کرد: آیین ترتیل خوانی نوجوانان هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۸:۳۰ در آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) برگزار خواهد شد که در نیم ساعت نخست با حضور کارشناس نوجوان جُنگ قرآنی و در نیم ساعت دوم تلاوت نیم جز توسط مرتلین نوجوان برگزار خواهد شد.

مدیر کل قران و عترت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) به برگزاری آیین ترتیل خوانی بانوان در ماه مبارک رمضان اشاره و عنوان کرد: آیین ترتیل خوانی بانوان هر روز در ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۱ صبح در شبستان حضرت نجمه خاتون برگزار خواهد شد.(p1)