به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها حجت‌الاسلام والمسلمین حسین زاده شب گذشته در مراسم مناجات شبانگاهی حرم مطهر در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) به بررسی جایگاه و اهمیت ماه رمضان در کلام رسول گرامی اسلام پرداخت و اظهار داشت: برترین کسی که ماه رمضان را به بشریت معرفی کرده است شخصیت رسول گرامی اسلام(ص) است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در توصیف آثار ماه مبارک رمضان به خطبه شعبانیه اشاره داشت و گفت: در ذیل این خطبه رسول گرامی اسلام فرموده است که در ماه مبارک رمضان «نفس‌های شما در آن ثواب تسبیح دارد و خواب شما در آن عبادت و عمل شما در آن مقبول و دعای شما در آن مستجاب است».

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به شرح برخی دیگر از فرازهای این خطبه پرداخت و ابراز داشت: نیت اساسی‌ترین رکن اعمال و افعال انسان در پادش و عقوبت است بر این اساس قلوب طاهر در دعای خود همواره به استجابت دعا مواجه خواهند بود.

وی افزود: گاهی اوقات دعاهای بنده ممکن است مستجاب نشود و این برای مصالحی است که ذات اقدس اله از آن آگاه است تا جایی که در روایات آمده است که مؤمن در قیامت آن‌قدر به او بخشیده می‌شود که خود او از تعجب می‌پرسد که این‌همه بخشش برای چیست؟ در پاسخ او ندا می‌آید این همان دعاهای مستجاب نشده دنیای تو است که در آن مکان برای تو ارزشی نداشت و در این زمان به تو عطاشده است؛ بر این اساس روایت در ادامه نقل این شرح‌حال گفته است که مؤمن در چنین حالتی با خود می‌گوید ای‌کاش که تمام دعاهای من مستجاب نمی‌شد.

حجت‌الاسلام حسین زاده قلوب طاهر را قلوب مطهر زمین توصیف کرد و ابراز داشت: قلبی که خود پاک‌شده باشد و همواره متوجه ذات اقدس اله باشد مطهر خواهد بود بر این اساس توفیق هویتی الهی دارد همچنان که برخی در ابتدای انقلاب همگام با امام راحل نهضت را آغاز کرده و در ادامه راه از توفیق صبر و استقامت در مسیر آن جا ماندند این در حالی است که در همین انقلاب پیرزنی ۴ فرزند خود را به انقلاب هدیه و همچنان خود را سرباز و خادم این انقلاب می‌داند و این تفاوت همان حدود توفیق است.(p1)