پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها؛ یکی از مقوله‌های مهم در سبک زندگی اسلامی کسب معرفت نسبت به مقام اهل‌بیت علیه‌السلام است و بهترین فرصت برای کسب معرفت نسبت به جایگاه اهل‌بیت و خاندان رسالت ایام شهادت و ولادت این بزرگواران است.

ازآنجایی‌که اهل‌بیت علیه‌السلام و امام صادق علیه‌السلام نسبت به شناخت حضرت معصومه سلام‌الله تأکید ویژه‌ای داشته و از مأموریت عظیم ایشان سخن به میان می‌آوردند شناخت شخصیت این بانو و کسب معرفت به ایشان نه‌تنها برای شناخت بسترهای انقلاب و انقلاب مهدوی ضروری است بلکه با کسب اطلاع از شخصیت این بانو می‌توان یک الگوی حسنه به دختران امروزی که در بستر فضای مجازی و تهاجم فرهنگی دشمن دچار مرگ شخصیتی شده‌اند، ارائه کرد و به آن‌ها نشان داد که چگونه در پناه عصمت و عفت می‌توانند یک رسالت جهانی را به انجام برسانند، بدون اینکه مانند قهرمان زنان فیلم‌های هالیوودی بخواهند در بستر ویژگی‌های زنانه به شهرت و تمدن سازی برسند.

روز دختر و سالروز ولادت بانوی کریمه موجب شد تا در راستای کسب اطلاع بیشتر از شخصیت این بانو پای سخنان خانم کبری خزعلی، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بانوان و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نشسته و نظر ایشان را در مورد حضرت معصومه سلام‌الله علیها و رسالت ایشان و ادامه راه ایشان جویا شویم.

سخنان ایشان به تفضیل در ذیل بیان‌شده است:

در کرامت انسانی میان زن و مرد تفاوتی نیست

خانم خزعلی با بیان اینکه خداوند زن و مرد را از یک نفس واحد آفریده است و در کرامت انسانی میان زن و مرد تفاوتی نیست، گفت: همان‌طور که مردان می‌توانند در پناه عمل به دستورات دین و رعایت احکام شرع به عالی‌ترین درجات انسانی و معنوی صعود کنند بانوان هم می‌توانند در پناه کرامت انسانی و عمل به دستورات دین به عالی‌ترین درجات معنوی که همان مقام عصمت است، دست پیدا کنند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بانوان افزود: باید دقت کرد که در قرآن کریم خداوند زمانی که از الگوها برای انسان‌ها مثال می‌زند از حضرت آسیه همسر فرعون و حضرت مریم سلام‌الله علیها  یاد می‌کند و در مقابل این دو بانوی برگزیده بهشتی از زنانی مانند همسر لوط و نوح نیز نام برد که این موضوع نشان می‌دهند زنان در تعالی تمدن بشری و تمدن سازی نقشی بسیار مهم دارند.

وی تصریح کرد: بانوانی مانند حضرت مریم و حضرت آسیه سلام‌الله علیهما به دلیل مقام عصمت و حضور در حریم ولایت موردتوجه قرآن کریم هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها نیز به دلیل مقام عصمت و پاسداری از حریم ولایت در برابر سایر همسران پیامبر صلی‌الله علیه و آله، سیده زنان عالم هستند و با حمایت از ولی خدا در مقابل سکوت همسران پیامبر صلی‌الله علیه دین خدا را یاری کرده و مأموریت عظیم خود را در پاسداری از اسلام به نتیجه رساندند.

حضرت معصومه سلام‌الله علیها ادامه‌دهنده راه حضرت زهرا سلام‌الله علیها

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه‌السلام در مورد حضرت معصومه سلام‌الله علیها تصریح کرد: امام جعفر صادق علیه‌السلام در ضمن حدیث مشهوری پیش از آنکه امام کاظم علیه‌السلام متولد شود از دفن پیکر مطهر حضرت فاطمه معصومه علیها السلام در قم خبر داده و در این‌ باره فرموده بود: «آگاه باشید برای خدا حرمی است در مکه، برای رسول خدا صلی‌الله علیه وآله حرمی است در مدینه، برای امام علی علیه‌السلام حرمی است در نجف و برای ما اهل‌بیت علیه‌السلام حرمی است در قم، همانا قم، کوفه کوچک است و سه دَر از درهای هشت‌گانه بهشت به‌ سوی قم گشوده می‌شود. به‌ زودی بانویی از تبار من در قم دفن می‌گردد و نام او فاطمه دختر موسی است و با شفاعت او همه شیعیان من داخل بهشت خواهند شد».

خزعلی ادامه داد: این حدیث امام صادق علیه‌السلام نشان می‌دهد که مأموریت حضرت معصومه سلام‌الله علیها مانند حضرت زهرا سلام‌الله جهانی است و همان‌طور که حضرت زهرا سلام‌الله علیها با قبر مخفی از ولایت دفاع کرده و پیام ولایت را در طول قرن‌ها به جهانیان رساندند، مأموریت حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز این بود که با مدفون شدن در قم پیام ولایت و امامت را جهانی کنند.

وی افزود: حضرت معصومه سلام‌الله علیها همچون حضرت مریم سلام‌الله علیها که ازدواج نکردند در پرتو مقام عصمت و تربیت علما در دامان خود زمینه‌ساز انقلاب اسلامی‌شده و با شکل‌گیری انقلاب زمینه بیداری اسلامی و بسترسازی برای ظهور را فراهم کرده‌اند و همه این‌ها به برکت حضور حضرت معصومه سلام‌الله علیها در قم و مأموریت ایشان برای جهانی کردن فرهنگ اهل‌بیت علیه‌السلام است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: حضرت معصومه سلام‌الله علیها در پرتو حجاب و عفاف و عصمت در برابر ظلم‌های مأمون سکوت نکرده و به‌ مانند حضرت زهرا سلام‌الله علیها خاندان ائمه علیه‌السلام را بسیج و راهی ایران کردند و در مسیر هجرت در هر مکانی که کاروان ایشان توقف داشت، حقیقت امامت را برای مردم بیان کرده و« حدیث سلسله الذهب» را نقل کردند و به‌ این‌ ترتیب ضمن برملا کردن نقشه‌های مأمون، مظلومیت اهل‌بیت علیه‌السلام و حق اهل‌بیت و ائمه معصوم علیه‌السلام را نسبت به ولایت و امامت آشکار کردند.

خزعلی یادآور شد: بانوان ایران اسلامی نیز به‌ مانند حضرت معصومه سلام‌الله علیها در پناه چادر زهرایی باید حامی ولایت بوده و در برابر فتنه‌ها سکوت نکنند و بانوان ایران اسلامی باید با عفت و حیای خویش از تمامی امکانات موجود برای جهانی کردن پیام امامت و بسترسازی ظهور استفاده کرده و باید پیام حضرت معصومه سلام‌الله علیها را برای ظهور و در دفاع از ولایت و امامت جهانی کنند.