خانم زنجانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به ویژگی‌های شخص کریم و خدمت کریمانه به اهل‌بیت علیه‌السلام گفت: کریم با سخی تفاوت دارد، سخی به انسان‌هایی گفته می شود که به افراد خوب بخشش می کنند اما در درگاه انسان کریم در لطف و بخشش میان گناهکار و بی‌گناه، فقیر و غنی و خوب و بد تفاوتی نیست.

استاد تفسیر جامعه الزهرا (س) تصریح کرد: خداوند کریم است و به‌حکم همین کرامت نعمات خود را به‌تمامی انسان‌ها اعم از مشرک و غیر مشرک و مسلمانان غیرمسلمان اعطا می‌کند؛ به‌واسطه کرامت الهی همه بندگان و مخلوقات از نعمات و لطف خداوند بهره‌مند می‌شوند هرچند که ممکن است عده‌ای از آن‌ها ناسپاس باشند.

وی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم خدمت کریمانه به اهل‌بیت علیه‌السلام داشته باشیم چون تنها کریم است که می‌تواند در حق کریم کرامت کند؛ ولی ما می‌توانیم با برخورد کریمانه با زائران بارگاه بانوی کرامت، سخاوت و کرامت خود را در بعد کوچکی به اهل‌بیت علیه‌السلام نشان دهیم.

زنجانی با توضیح مقوله برخورد کریمانه با زائران و محبان اهل‌بیت علیه‌السلام گفت: جمله «من مأمورم و معذور» شایسته خادمان حرم کریمه اهل‌بیت نیست بلکه خادمان آستان بانوی کرامت و حرم رضوی می‌توانند با برخورد از روی عطوفت و مهربانی زائران را بامحبت راهنمایی و هدایت کرده و به آن‌ها خدمت‌رسانی کنند.

وی افزود: روش برخورد یک خادم آستان بانوی کرامت و بارگاه رضوی با یک زائر نباید با توجه به نوع پوشش، حجاب و بی‌حجابی، خوب یا بد بودن، فقیر یا غنی بودن زائر باشد بلکه خادمان به‌حکم کرامت و خدمت کریمانه باید به‌تمامی زائران به یک‌چشم و درنهایت کیفیت خدمت‌رسانی کنند.

استاد تفسیر آستان بانوی کرامت خاطرنشان کرد: شاخصه خدمت کریمانه به زائران و محبان اهل‌بیت علیهم السلام این است که خادمان مانند خورشید به همگان به یک‌چشم نگاه کنند، به آن‌ها خدمت‌رسانی کرده و در خدمت به زائران تفاوتی قائل نشوند.(t2)