به گزارش پایگاه خبری حضرت معصومه علیها السلام؛ حماسه نهم دی ماه ۱۳۸۸ و حضور عاشورایی مردم ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می‌آید. حماسه‌ای که نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

از زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ایران، کشتی انقلاب تکان‌های شدید و هولناکی را متحمل شده است که برخی از آن‌ها مانند جریان منافقین از درون و برخی دیگر همانند هشت سال جنگ تحمیلی از بیرون قصد غرق کردن آن را داشته‌اند. نقطه تلاقی این تلاش‌ها، بدون شک فتنه سال ٨٨ بود که تمامی دشمنان داخلی و خارجی برای براندازی تنها حکومت شیعی در جهان، هرآنچه که در چنته داشتن بکار گرفتند و این تلاش‌ آن‌ها هرچند  بی‌ثمر بود اما برای نظام جمهوری اسلامی بسیار پرهزینه تمام شد.

براساس تجربه‌ای که دشمنان در به وجود آوردن انقلاب‌های رنگی در دیگر کشورها کسب کرده بودند، نقطه شروع فتنه را، بعد از شکست کاندیدای مورد نظر خود در انتخابات ریاست جمهوری قرار داده بودند و طی یک نقشه حساب شده بلافاصله پس از اعلان رسمی نتیجه انتخابات، وقت را غنیمت شمرده و با شعار بی‌پایه ‌و اساس «تقلب»، ماه‌ها در کشور آشوب و آتش‌افروزی به راه انداختند.

پس از پافشاری نامزدهای شکست خورده در انتخابات، بر شعار تقلب، مسئولان دلسوز نظام، ازجمله رهبر معظم انقلاب پیشنهاد بررسی مسئله از راه‌های قانونی را مطرح کردند ولی نه‌تنها این پیشنهادات هرگز از سوی سران فتنه مورد قبول قرار نگرفت بلکه با تهییج احساسات طرفداران و لشکرکشی خیابانی، پرده‌ی دیگری از نمایش فتنه‌انگیزی خودشان را اجرا کردند و هر روز و هرساعت با فراخوان‌ها و تبلیغات گسترده، طیف وسیع‌تری از مردم را به باتلاق فتنه می‌کشاندند.  این آشوب‌ها و آتش‌افروزی ها روزها و ماه‌ها ادامه داشت تا آنکه در روز قدس و ۱۳ آبان، آبشخور اصلی این جریان رخ نمایان کرد و فتنه‌گران با ضربدر کشیدن بر شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» اقدام به سردادن شعارهای انحرافی نمودند.

از حذف این شعارها تا هتک حرمت فتنه‌گران به بزرگترین مقدسات مردم ایران خیلی طولی نکشید. آن‌ها ابتدا با هتاکی به امام راحل در ۱۶ آذر قلب ملت ایران را به درد آوردند اما وقتی کار به جسارت به خیمه اباعبدالله(ع) و هتاکی به روز مقدس عاشورا کشید، دیگر صبر مردم ایران لبریز شد. هرچند هتک حرمت به حضرت روح‌الله برای مردم بسیار دردآور بود ولی با سوت و کف‌زدن اصحاب فتنه در روز عزای عمومی مسلمانان که امام بارها بر زنده نگه داشتن آن، تأکید داشتند و آن را یک مسأله بسیار مهم سیاسی _ عبادی می‌دانستند هرگز برای مردم با بصیرت قابل تحمل نبود. مردمی که در بیانات رهبر کبیر انقلاب شنیده بودند « انقلاب اسلامی ایران، پرتویی از عاشورا و انقلاب عظیم الهی آن است». مردمی که تربیت‌یافته این مکتب بودند هرگز نمی‌توانستند جسارت و هتک حرمت به عاشورای حسینی را تحمل کنند و با ایجاد حماسه‌ای خودجوش و مردمی آرزوهای آمریکا و اسرائیل و تفاله‌های داخلی آنان را زیر پای خود لگدمال کردند و یکبار دیگر با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد.

اگر نقطه آغاز فتنه‌ی سال ٨٨ را تشکیک در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بدانیم یقینا روز ٩ دی، نقطه پایانی بود که «مردم براساس وظیفه دینی خود به میدان آمدند» و بر «٨ ماه آتش‌افروزی» دشمنان خاتمه دادند و به فرموده رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای مدظله‌العالی: «در ۹دی سال ۸۸ عاشورا به کمک ملت آمد و حماسه بزرگ و ماندگاری را خلق کرد.»

حماسه نهم دی ماه ۱۳۸۸ و حضور عاشورایی مردم ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می‌آید. حماسه‌ای که نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

در آن روز، حماسه بی‌سابقه و پرشکوهی رقم خورد که خواب را از چشم گستاخان فتنه‌گر گرفت و همچون پتکی مرگبار، بر سر آنان فرود آمد. همه مردم به عشق ولایت فقیه و رهبری، بدون در نظر گرفتن عقاید سیاسی و حزبی در حماسه با شکوه ۹ دی شرکت کردند و با حضور چشمگیرخود، بصیرت و هوشیاری ملت مسلمان ایران را به رخ جهانیان کشاندند و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید نموده و قلب امام زمان (عج) و نائب بر حقش حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای دامت‌برکاته را شاد کردند و ٩ دی را برای همیشه به عنوان روز یوم الله «بصیرت» در تاریخ ایران به ثبت رساندند.

محرم کلاردهی