به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام رفیعی در ادامه سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به آیه ۱۳۲ سوره بقره( وَوَصَّىٰ بِهَا إِبْرَاهِيمُ بَنِيهِ وَيَعْقُوبُ يَا بَنِيَّ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَىٰ لَكُمُ الدِّينَ فَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ). در جمع زائران و مجاوران حرم بانوی کرامت گفت: یهودیان زمان نبی گرامی اسلام بااینکه یقین داشتند آخرین فرستاده خداوند حضرت محمدصلی الله علیه وآله می‌باشد اما بهانه‌های واهی تراشیده و مدعی بودند حضرت یعقوب به‌عنوان پیامبر دین یهود به هنگام مرگ به فرزندان خود وصیت کرده است که از دین خود دست برندارند.

وی افزود: اسرائیل یک کلمه مقدس، به معنای بنده خدا می‌باشد و از القاب حضرت یعقوب می‌باشد لذا یهودیان به حضرت یعقوب احترام خاصی قائل هستند اما بر اساس فرموده قرآن کریم، یهودیان زمان صدر اسلام با این ادعای خود به حضرت یعقوب اتهام زده و به زبان آن حضرت دروغ بسته‌اند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، حضرت یعقوب و حضرت ابراهیم هنگام مرگ امر به تسلیم شدن در برابر خداوند را وصیت کرده‌اند.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی تأکید کرد: وقتی انسان تسلیم خداوند باشد، باید در برابر اوامر و نواهی، ارسال رسل و دین جدید خداوند تسلیم باشد و گزینشی عمل نکند.

حجت‌الاسلام رفیعی در ادامه یادآور شد: دین اسلام به‌عنوان آخرین دین خدا و نبی گرامی اسلام به‌عنوان خاتم پیامبران، آخرین دستورات خداوند برای بشریت است و بهانه‌های جویی‌های یهودیان مبنی بر وصیت حضرت یعقوب به التزام دین یهود، دروغی بیش نیست.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: خداوند یک سلسله اوامر، نواهی، احکام شرعی، تعداد رسولان و امامان را در طول خلقت برای بشریت بر اساس مصالح و حکمت‌های خاص در نظر گرفته است؛معنای تسلیم شدن این است که یک انسان باید تمامی آن‌ها را قبول نماید و گزینشی انتخاب نکند.

حجت‌الاسلام رفیعی تأکید کرد: اگر کسی نبی گرامی اسلام را به‌عنوان آخرین رسول و دین اسلام را به‌عنوان آخرین دین قبول نماید، باید صلح و جنگ، قضاوت، اوامر و نواهی، عزل و نصب، انتخاب وصی و… نبی گرامی اسلام را نیز قبول کند چرا که در غیر این صورت به گمراهی و ضلالت کشیده خواهد شد.

سخنران حرم مطهر یادآور شد: دو نکته اساسی از این آیه استنباط می‌شود، مبنی بر اینکه زمانی که انسان به فرزندان خود قصد وصیت دارد، این وصیت فقط مالی نباشد و جهات معنوی وصیت نیز رعایت شود و دیگر اینکه همه انسان‌ها باید نگران مرگ و عاقبت‌به‌خیری باشند و در انتخاب نحوه مرگ دقت نمایند چراکه مرگ اختیاری نیست اما نحوه مرگ اختیاری می‌باشد. بهترین مرگ، زمانی است که انسان به حالت تسلیم از دنیا برود و بر اساس روایات و تفسیر باطنی این آیه، تسلیم شدن در زمان مرگ یعنی تسلیم ولایت حضرت علی علیه‌السلام بودن و این‌گونه از دنیا رفتن معنای واقعی تسلیم است.

وی در پایان گفت: یکی از وصیت‌ها و سفارش‌های پرمحتوا، که خوب است توسط آموزش‌وپرورش در کتب درسی گنجانده شود، نامه ۳۱ نهج‌البلاغه می‌باشد که حضرت علی السلام خطاب به فرزندشان امام حسن مجتبی علیه‌السلام کتابت کرده‌اند که حاوی مطالبی آموزنده است.