به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام میر معینی عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به اهداف خلقت انسان گفت: هدف خلقت انسان  بر اساس آیات قرآن کریم، عبودیت واقعی و درک حقیقت بندگی نسبت به خالق است و نباید این هدف توسط انسان به فراموشی سپرده شود.

وی افزود: توجه انسان به ظواهر فریبنده دنیا باعث می‌شود این عبودیت کم‌رنگ شود، شکل ظاهری به خود بگیرد و لذت معنوی را از بین ببرد لذا داشتن محبت واقعی به خداوند مستلزم دنیا گریزی و عدم وابستگی به ظواهر دنیاست.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: تسلیم محض در برابر اوامر الهی شرط اصلی عبودیت واقعی است و نیت خالصانه در عبادات نیز شرط مهم در قبولی آن عبادات است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: کبر و غرور و خود برتر بینی از موانع اصلی عبودیت است و انسان هر چه بیشتر عبادت کند، فاصله‌اش از خداوند نیز بیشتر می‌شود.

وی یادآور شد: نفس‌پرستی و خودپرستی، نقطه مقابل خداپرستی است و انسان‌هایی وجود دارند که در طول عمر خود به‌جای خداپرستی دائماً در حال خودپرستی هستند.

حجت‌الاسلام میر معینی در ادامه افزود: چشم‌پوشی از هوا و هوس باعث می‌شود انسان لذت‌های معنوی را در درون خود احساس نماید و خداوند نیز مقامات عالیه را در مقابل چشم‌پوشی از حرام به انسان عطا می‌کند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: دوری از کسب‌وکار و مال حرام، فرار از معاصی و… باعث کثرت روزی حلال و رسیدن به نقطه کمال انسان است. روزی حلال به انسان‌هایی که به دنبال کسب حرام هستند، نمی‌رسد وزندگی آن‌ها برکت نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: هر کس از لذت‌های حرام چشم‌پوشی نماید، خداوند نیز در مقابل آن، از بهترین لذت‌های حلال انسان را نصیب خواهد کرد.