به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه مباحثی که به قم مربوط می‌شود گاهی دچار افراط و تفریط می‌شود، اظهار کرد: گاهی توسط برخی،درفضای فرهنگی قم طنزهایی مطرح می‌شود که این طنزها چهره قمی‌ها و قم را تخریب می کندو به فرهنگ این شهر ضربه می‌زند درحالی‌که افرادی هستند که طنزپردازند اما با زیرکی و زرنگی، قم و قمی را در شأن مناسب به نمایش می‌گذارند.
وی با بیان اینکه هنرمندان مرتبط با قم باید قمی باشند، اضافه کرد: این افراد باید به اقتضائات این شهر توجه داشته باشند تا بتوانند شأن قم و قمی‌ها را حفظ کنند.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تاکید بر اینکه نشاط‌آوری در جامعه ضوابط و قوانین خاصی دارد، تصریح کرد حاکمیت و نظام اسلامی همیشه و برای همه و اقشار مختلف جامعه باید توجه کند.
وی ادامه داد: برخی از افراد در قم طنزپردازی می‌کنند اما روش آن‌ها در شأن قم نیست؛ اینکه افرادی فرهنگی و شاخص، فردی را برای طنزپردازی معرفی می‌کنند نمی‌تواند مهر تاییدی برای استفاده از آن فرد در شهر قم باشد.
آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه هنرمندان باید با قم و فرهنگ اهل‌بیت(س) عجین شوند، مطرح کرد: در حوزه طنز نیز باید به متخصصان مراجعه کنیم تا اقدامات آبرومندی را در قم رقم بزنیم.
وی با بیان اینکه طبع مخاطبان باید در دایره هویت دینی دنبال شود، عنوان کرد: شادی‌ها، هنرها و محتواهای تولیدی باید با شرایط و ویژگی‌های شهر مقدس قم هماهنگ شوند؛ قم حرم اهل‌بیت(ع) است و حریم این حرم مطهر باید حفظ شود