به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، کتابخانه واحد خواهران حرم مطهر در سال ۹۳ با هدف گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در میان بانوان زائر و مجاور آستان بانوی کرامت در مجاورت رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها حرم مطهر راه‌اندازی شد.

در سال ۹۶ به دلیل محدودیت مکانی این کتابخانه به شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها حرم مطهر منتقل شد و با این انتقال استقبال بانوان از کتابخانه چند برابر شد.

در حال حاضر این کتابخانه همه روزه از ساعت ۸ صبح در نوبت صبح و عصر در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها فعالیت می‌کند.

این کتابخانه بیش از ۴۰۰۰ عنوان کتاب در ۱۴ موضوع مذهبی، خانوادگی، ادعیه، سبک زندگی، تاریخی و… دارد؛ در حال حاضر در این کتابخانه ۳۳ خادم افتخاری مشغول فعالیت هستند.

در فروردین‌ماه سال ۹۷، ۸۰۰ نفر برای به امانت گرفتن کتاب به این کتابخانه مراجعه کرده‌اند و در سایر ماه‌ها به تربیت اردیبهشت ۸۰۰ نفر، خرداد ۱۰۰۰ نفر، تیر ۱۳۰۰ نفر، خرداد ۲۴۰۰ نفر، شهریور ۲۵۰۰ نفر، در ماه‌های مهر، آبان، آذر نیز ۲۵۷۰ نفر به این کتابخانه مراجعه کرده‌اند.

همچنین در دی‌ماه، بهمن‌ماه و نیمه اسفندماه ۲۶۰۰، ۲۴۰۰ و ۲۵۷۰ به این کتابخانه مراجعه کرده‌اند که در مجموع این کتابخانه در سال ۹۷ به ۱۸ هزار ۷۷۰ نفر بانوی زائر و مجاور آستان بانوی کرامت، کتاب به امانت‌داده است.

لازم به ذکر است، این کتابخانه در تمامی ایام سال و در روزهای سال نو نیز به زائران و مجاوران آستان بانوی کرامت خدمت‌رسانی خواهد کرد، بانوان علاقه‌مند برای استفاده از فضای مطالعه این کتابخانه و به امانت گرفتن کتاب می‌توانند به شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها مراجعه کنند.